ז' אייר התשפ"ד
15.05.2024

אריאל אטיאס נחרץ: "חריש תהיה עיר חרדית"

בראיון ב'קול ברמה' הבהיר שר השיכון: "איך שאתה לא הופך אותה חריש תהיה עיר חרדית" • אטיאס התייחס גם לבנט ונושא הגיור, ולשותפות העתידית עם הליכוד ביתנו

אטיאס בחריש. צילום: ששון תירם
אטיאס בחריש. צילום: ששון תירם



שר הבינוי והשיכון, אריאל אטיאס, התראיין הבוקר לתוכנית 'שמונה עד עשר' בהנחיית מוטי לביא, ברדיו קול ברמה. בין הדברים שאמר: "ש"ס תתחזק, אני לא יודע להגיד בכמה אבל בוודאי יותר ממה שיש לה היום. השאלה בכמה נתחזק. יכול להיות שנתחזק יותר, ככה הסכנות שנעמוד מולן בממשלה הבאה יפחתו. הליכוד לא מחזיק את ש"ס אם הוא אוהב אותה או מעריך אותה, אלא רק אם הוא צריך אותה, ואם הוא לא צריך אותה הוא משאיר אותה בחוץ, ואיזה אסון היה בקדנציה הזאת (2003, כשש"ס נשארה מחוץ לממשלה) כולם זוכרים ומי שלא זוכר אפשר להזכיר לו.

"אם הוא (נתניהו) לא ייקח אותנו יהיו פה גזרות כלכליות קשות, יהיו פה גזרות על שירותי הדת. אנחנו רואים ששום מפלגה לא אכפת לה היום משירותי הדת, בטח לא במפלגות הגדולות, לאף אחד לא אכפת מהגזרות הכלכליות הקשות שרובצות לפתחנו,זה פשוט מודל 2003, ממשלת ליכוד לפיד, זה יכול לחזור על עצמו, זה לא משהו מופרך".

על בנט אמר: "רוצים לעשות כאן חוק שיהודים ואינם יהודים יכולים להתחתן בישראל נישואים אזרחיים והם יוכרו בכל הפרמטרים. זה דבר שמסוכן לזהות היהודית של המדינה. מה אנחנו עושים? מה שאני עושה עכשיו. מה שמרן עשה אתמול. לומר לאנשים אל תתייחסו לתחפושת. תיזהרו! זה לא מה שאתם מכירים שהיה בעבר. השתנו שם הדברים, יש שם מציאות חדשה, יש שם בעל בית שהוא בקושי דתי, יש שם חילונים ברשימה והם הדומיננטיים! הם אלה שקובעים את הטון של מה שיהיה פה!"

בקשר לישוב חריש אמר שר השיכון והבינוי: "למעלה מ-80 אחוז מהקרקעות שנרכשו הן או עמותות או יזמים שמאחוריהם עומדים קבוצות של חרדים. חריש, איך שאתה לא הופך את זה, תהיה עיר חרדית! בשורה התחתונה, חריש, שעבדנו עליה קשה מאד, 4 שנים, להביא מקרקע שאין בה שום דבר לתכנון מפורט, תוקם עיר חרדית כדי להמשיך ולטפל במצוקת הדיור שברוך השם בתקופתי 22,000 יחידות דיור במגזר החרדי ולמעלה מ-30,000 במגזר הכללי. היא עכשיו תהיה חרדית, אני אומר לך את התוצאה, 80 אחוז מיחידות הדיור שזכו, מדובר בזוכים של או עמותות חרדיות אחרות, לא מהקבוצה הגדולה, או יזמים שמאחוריהם יש קבוצות חרדיות וזה אחרי בדיקה. אז חריש, איך שאתה לא הופך אותה תהיה חרדית".
אריאל אטיאס שיכון קול ברמה חריש חרדים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד