כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024

משפט הראשל"צ: "הרב לא ידע שעדותו תפליל"

משפטו של הגאון רבי אליהו בקשי דורון נפתח בטענה חמודה שהעלה פרקליטו, עו"ד יעקב וינרוט: "הודיעו לו שהחקירה הסתיימה בהחלטה שלא להגיש נגדו כתב אישום"

הרב בבית המשפט. צילום: פלאש90
הרב בבית המשפט. צילום: פלאש90

משפטו של הרב הראשי לשעבר, הראשון לציון הגאון רבי אליהו בקשי דורון, בפרשת 'תיק הרבנים', נפתח הבוקר (א) בבית המשפט המחוזי בירושלים.

בתחילת הדיון חשף עורך הדין המייצג את הרב בקשי דורון, יעקב וינרוט, טענה משפטית כבדת משקל, ולפיה, המדינה לא העמידה את הרב על העובדה שעדותו עשויה להפליל אותו, כפי שנדרש בחוק, וזאת לאחר שכבר נסגר תיק החקירה נגדו.

"בתיק החקירה נגד הרב הודיעו לו שהחקירה הסתיימה בהחלטה שלא להגיש נגדו כתב אישום. היום טוענת המדינה, שהחלטה זו הייתה לא פשוטה, והדבר הזה נעשה על אף כל מיני שיקולים כאלה ואחרים שהיו להם", אמר וינרוט.

עוד בנושא:
'תיק הרבנים': נפתח משפטו של הראשל"צ בקשי דורון

השופט צבי סגל חקר מול התובע את הטענה, והביע הסכמה עם עו"ד וינרוט, "במישור הפרקטי - לא נתקלתי במצב, עד היום, קרוב ל-30 שנה, בו עד תביעה מוסר משהו שעלול להפליל אותו והתובע שותק. אם התובע נמנע מלעשות את זה, מסיבה זו או אחרת, בית המשפט יפנה לתובע. אם בית משפט לא פונה, התובע צריך לפנות לבית המשפט".

בנוסף לכך, התייחס שופט המחוזי לעובדה כי התובע במשפט, עו"ד ארז פדן, יוזמן כעד מטעם ההגנה של הרב בקשי דורון - לנוכח העובדה שהוא תשאל את הרב, שימש כתובע במשפט ונטל חלק בהחלטה לפתוח מחדש את התיק נגדו ולהעמידו לדין. עו"ד פדן טען מצדו שאין בכך בעיה והוא יכול להמשיך לייצג את המדינה, שכן הוא לא יוזמן לעדות.

השופט סגל דחה את הביטחון של עו"ד פדן ואמר כי קיימת אפשרות כזו. בסוף הדיון הוחלט כי התביעה תשיב תוך ארבעה ימים אם היא מוכנה לשמוע ראיות לטענות שהעלה עו"ד וינרוט בדיון שהתקיים הבוקר.

כתב האישום שהוגש נגד הרב עוסק בחלקו בפרשה הידועה בכינויה 'תיק הרבנים', במסגרתה הוצאו תעודות הסמכה כוזבות לרבנות עבור למעלה מ-1000 אנשי צבא ומשטרה. תעודות אלו הקנו למקבליהן תוספות שכר שלא היה כל בסיס לשלמן, וגרמו להוצאות של מאות מיליוני שקלים מקופת המדינה.

האישומים אשר מיוחסים לראשל"צ כוללים עבירות של קבלת דבר במרמה וניסיון לקבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, מתן תעודה כוזבת, מרמה והפרת אמונים.
הרב אליהו בקשי דורון רבנים תעודות האשמות הפללה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד