כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024

בן ראש הכת חסם משאית, הוכה בידי שוטרים - ואושפז

בנו של ראש כת 'לב טהור' השתתף בהפגנת שבת, וחסם משאית • פונה באלימות קשה, שנמשכה במשטרה • "הלחי הייתה מכוסה דם" • המשטרה: כשיצא מחקירה מעד והחליק

צילום אילוסטרציה: קובי הר צבי
צילום אילוסטרציה: קובי הר צבי

אחד מבניו של הרב שלמה הלברנץ, ראש כת 'לב טהור' בקנדה – שעלתה לאחרונה לכותרות בשל טענות על הקיצוניות שמפעילים ראשיה – אושפז בשבת האחרונה בבית החולים 'הדסה עין כרם' בירושלים, כשהוא סובל מפגיעות גוף ומשבר בראשו, בשל אלימות לכאורה שהפעילו נגדו שוטרים.

בשבת אחר הצהריים הגיעו כ-50 מפגינים לפינת רחוב דבורה הנביאה בבירה, שם - כמידי שבוע - מחו נגד חילולי השבת בעיר. בערך בשעה 16:30 עברה במקום משאית זבל שהגיעה לפנות את פח האשפה הניצב בסמוך. זעמם של המפגינים הרקיע שחקים.

בנו של הלברנץ, שנמנה על קבוצת המפגינים, נשכב על הכביש מאחורי המשאית, במטרה לחסום אותה ולעצור את המשך פעילותה בשבת. "השוטרים שכבר היו במקום", מעיד עקיבא וינגרטן ששהה באזור, "משכו אותו בכוח מהכביש והחזירו אותו למדרכה, היכן שעמדו כל המפגינים".

אך הלברנץ התעקש וחזר לשכב על הכביש, תוך שהוא מפריע לנסיעת המשאית. "אחרי ארבע פעמים, כשהמשאית כבר החלה בנסיעה, הגיעה קבוצה של 3-4 שוטרים, והחטיפה לו מכות אכזריות, בעיטות ואגרופים בכל חלקי גופו.

"כשהוא כבר הוכנס לניידת, הוא היה פגוע בכל חלקי גופו, השטריימל שלו נהרס, הלחי שלו הייתה מלאה בדם, ובנוסף גם הבחנתי באחד השוטרים מחזיק בגז פלפל או מדמיע, ועד כה לא ברור האם הוא השתמש בו כנגדו".

הלברנץ נלקח לחקירה בתחנת המשטרה. גם שם, לדברי מקורביו, ספג אלימות קשה שגרמה בסוף לאשפוזו בבית החולים. אחד מחבריו, השוהה סמוך למיטתו בבית החולים וסירב להזדהות בשמו, מספר בשיחה עם 'בחדרי חרדים', כי דקות קודם שנכנס לחקירה הוא ביקש מאנשי המשטרה להתפנות לשירותים.

"הוא היה כבול בידיו וברגליו", מספר ידידו. "מהכאבים בגופו הוא לא היה מסוגל לזוז ימינה או שמאלה. ליוו אותו עד למדרגות ושם דחפו אותו, וכתוצאה מהדחיפה הוא התגלגל מכל המדרגות ונפגע באופן קשה בראשו".

שוטרי התחנה הזמינו אמבולנס של מגן דוד אדום, ומשם הוא פונה לבית החולים 'הדסה עין כרם' בעיר. כשהגיע לבית החולים, עבר סדרת בדיקות ואושפז במיון, כשהוא סובל מחבלות בגופו ומשבר בגולגולת.

"בסך הכל מטרתו היתה למחות במסירות נפש נגד חילול שבת", מעיד חברו. "כעת הוא מאושפז בבית החולים כשהוא עצמו לא מבין על מה כל המהומה שאיתה הוא נאלץ להתמודד, בעוד שבמשטרה מתנערים מכל המקרה".

ממשטרת ירושלים נמסר בתגובה ל'בחדרי חרדים': "העצור השתולל ונשכב על הכביש, השוטרים השתמשו בכוח סביר על מנת לעוצרו. לתחנת המשטרה הוא לא הגיע חבול, הוא נשאל אם הוא זקוק לטיפול רפואי והתנגד. בעת שיצא מהחקירה הוא מעד והחליק במדרגות, ובשל כך הוזמן אמבולנס שפינה אותו לבית החולים".

במשטרה ציינו גם כי "ניתן לפנות למח"ש".

אתי דביר, דוברת המרכז הרפואי 'הדסה', אישרה ל'בחדרי חרדים' כי הנפגע מאושפז במצב יציב.
הפגנה הלברנץ אשפוז מכות משטרה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 15 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד