י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

רבבות בקבלת הפנים • האדמו"ר מהרי"י מסאטמר כובש את ככר השבת • תיעוד ענק

רבבות התכנסו בככר השבת בירושלים - לקבל את פני האדמו"ר מהרי"י מסאטמר שהגיע לביקור ראשון בישראל • קבלת הפנים שולבה בעצרת נגד ההשתתפות בבחירות • "הגזירות מוכיחות", אמר האדמו"ר, "שההשתתפות בבחירות רק מזיקה" • עם סיום העצרת פרצו מהומות והובערו פחי אשפה במרכז גאולה • בחורי ישיבות ונוער שוליים השמידו תפאורה וכרזות • סיקור ענק I גלריות מרהיבות I וידאו

האדמו"ר בירושלים. צילום: קובי הר צבי
האדמו"ר בירושלים. צילום: קובי הר צבי



אנשי ה'עדה החרדית' התכנסו אמש (א), לקבל את פניו של האדמו"ר מהרי"י מסאטמר, שנחת - לראשונה מאז עלה לכס האדמ"ורות, בישראל.

האדמו"ר נחת ביום ראשון בשעה 16:45 בטיסת 'דלתא', והוא ישהה בארץ לרגל נישואי נכדתו, בת לבנו הגה"צ רבי חיים צבי טייטלבוים, רבה של קהילת סאטמר בירושלים, עם בן האדמו"ר מזידיטשוב-ויליאמסבורג, גיסו של האדמו"ר מתולדות אהרון.

עוד בנושא:
האדמו"ר מהרי"י מסאטמר נוחת לראשונה בישראל: הלו"ז המלא

בין מקבלי פניו היו חסידי סאטמר שיצאו ברכבים שכורים בדרכם לנתב״ג, אך בגין טעות אנוש נוצרה בכביש י-ם ת״א תאונת שרשרת בין הרכבים. למרבה הנס הנוסעים יצאו ללא פגע ולמכוניות נגרם נזק קל בלבד.

משדה התעופה יצא האדמו"ר ברכבו המפואר, שיובא ארצה במיוחד מניו-יורק, ובליווי שיירת ענק הגיע לירושלים - שם התקבל על-ידי אלפים מחסידיו ואנשי ה'עדה החרדית'.

לפמליית האדמו"ר התלוו 1350 אורחים מארה"ב, ומאות נוספים מאירופה, שהגיעו בכמה טיסות לישראל.



עם הגעתו לירושלים, עלה האדמו״ר לבקר במעונו של גאב״ד 'העדה החרדית' הגרי״ט וויס, שם המתינו לו חברי הבד״ץ ונערכה לכבודו מסיבת קבלת פנים מפוארת.

לאחר מכן יצא האדמו״ר לקבלת הפנים שנערכה בכיכר זופניק בירושלים ושולבה בעצרת נגד ההשתתפות בבחירות שארגנה 'העדה החרדית'.

תהלוכת הרבבות

האדמו״ר נסע בטנדר של הסעות הופמן, בליווי הרכב המוכר המלווה את טקסי הכנסות ספר התורה בירושלים, מעליו מערכות הגברה ושלל אורות נוצצים ומהרמקולים בוקעים מנגינות שמחה. הרכב התנהל באיטיות בלב תהלוכת הרבבות שליוותה את האדמו״ר מרחוב שמואל הנביא ועד לכיכר השבת.

אחד החסידים המשולהבים, שהבחין בקהל רב שנדחק סביב רכבו של האדמו״ר, הזדעק בקול ניחר: "מי שמצביע בבחירות, שלא יגע ברכב״.

יש לציין, כי המשטרה ה'ציונית' נערכה בכוחות מתוגברים וחסמה את צירי תנועה המרכזיים המובילים אל כיכר השבת. בכיכר השבת כבר המתינו אלפים שהתכנסו לרגל המעמד המשולב.

חברי הבד״ץ ובראשם האב״ד קידמו בברכה את פני האורח והדגישו כי הופעתו בימים אלה, נוסכת עידוד ומוטיבציה ומכאן עברו להטיף נגד כל השתתפות בבחירות ׳הטמאות׳ כהגדרתם.

האדמו״ר הודה בחום ובהתרגשות למארגנים על המעמד המרהיב שערכו לכבודו ובעיקר לחברי הבד״ץ שטרחו וקיבלו את פניו בעוז והדר. מכאן, עבר האדמו״ר לדבר בענייני הבחירות ותקף את ההשתפפות בהן. ״דודי הרה״ק בעל ה׳ויואל משה׳ כבר הרחיב בספרו אודות האיסור החמור הכרוך בכך ואודות חובת ההיבדלות מהרשעים. הכל ברור ונהיר ולא נותר לנו לחדש דבר. אמנם אנו נוכחים בצדקת שיטתו, בפרט כיום נוכח גזירות הגיוס המרחפות על עולם הישיבות ומצב הדת והיהדות ההולך ומתדרדר מיום ליום למרות ההשתתפות החרדית בכנסת ובשלטון", הטעים האדמו״ר.

כמו כן הזכיר גם את הסתלקותו של סגן גאב״ד הגאון רבי יעקב בלוי זצ״ל לפני פחות שבוע, ואשר עוד הספיק לחתום על קריאה נגד ההשתתפות בבחירות.

במהלך המעמד נרשמו תגרות בין המאבטחים ובין צעירים שביקשו להידחק ולהתקרב אל הבמה.

גם עם תום העצרת המשיכו התגרות שעד מהרה גם גלשו להפרות סדר. מספר צעירים הציתו פחי אשפה המשטרה נאלצה להתערב על מנת להשיב את הסדר על כנו ולחדש את זרימת התנועה במרכז העיר. בחורי ישיבות ונוער שוליים לא הסתפקו בהבערת פחי זבלו, השמידו גם תפאורה וכרזות.

בית האכסניה, קבלת פנים ועצרת תמיכה • צילום: קובי הר צבי



















































התהלוכה והעצרת • צילום: בחדרי חרדים



































ההכנות בככר השבת וזופניק, במוסדות ובאכסניה • צילום: קובי הר צבי





































































האדמו''ר מסאטמר ישראל וויליאמסבורג ככר השבת העדה החרדית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 64 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד