י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

הטייקון החרדי ירכוש את השליטה ב'יקבי כרמל'

בנימין יסלזון, טייקון חרדי ישראלי, ירכוש באמצעות קרן ההשקעות 'קדמה' את השליטה ביקבי כרמל, ויקבל 35% מהמניות • העסקה לפי שווי חברה מוערך של 140 מיליון שקל

יקבי כרמל. צילום: יעקב נחומי
יקבי כרמל. צילום: יעקב נחומי

השם בנימין יסלזון אולי לא אומר לחלק מהגולשים דבר, אבל מדובר במיליונר חרדי, אחד מעשירי ישראל, שרכש את יקבי כרמל לפי שווי של 140 מיליון שקלים.

לפי הפרסום הבוקר (א) במוסף 'ממון' של ידיעות אחרונות. קרן ההשקעות 'קדמה' שיסלזון הוא המשקיע הבולט בה, תהיה הבעלים החדשים של היקב.

בהצבעה שנערכה בשבוע שעבר במועצת המנהלים של היקב, נבחרה קדמה כמועדפת לרכישה, ועקפה את דוד פורר, יבואן המזון לתינוקות 'סימילאק' ובעלי חברת 'נאופרם' ליבוא תרופות. הקרן זכתה לרוב של חמשה קולות מתוך שבעה. מיעוט מנציגי הכורמים התנגד למהלך של מכירה לקרן השקעות, מחשש לאקזיט בעתיד.

העסקה טרם נחתמה, והיא אמורה להיחתם בשבועות הקרובים - אם לא יצוצו התנגדויות, לפי שווי חברה מוערך של 140 מיליון שקלים. השליטה ביקב הוצעה למכירה בידי אגודת הכורמים, בהם כמאה ושמונים חברים שביניהם מפוזרות המניות, והסוכנות היהודית המחזיקה ב-12.5% מהמניות. הרוכש יחזיק ב-35% מהמניות, ויהיה בעל השליטה ביקב הגדול במדינה.

היקב נבנה בתחילת המאה בידי הברון רוטשילד, במטרה לספק תעסוקה לחלוצי המתיישבים בראשון לציון ובזכרון יעקב. המבנים המקוריים בשני היישובים, אף הוכרזו כמבנים לשימור, ועל הקרקע בראשון לציון אמורה לקום שכונת מגורים, לצד מבנה היקב העתיק.

בנימין יסלזון נמצא במקום ה-44 ברשימת 500 עשירי ישראל של 'פורבס', והונו מוערך ב-400 מיליון דולר. הוא ואחיו מיכאל, החזיקו עד 1998 ב-9% ממניות עלית, אך מכרו אותן למשפחת שטראוס ב-40 מיליון שקל. שמם של השניים שורבב גם לעסקאות כלכליות שונות. הקרן שרכשה את יקבי כרמל, הוקמה ב-2006, והיא שותפה בחברת מרינה פטריות הגליל, הנחשבת כמפיצה הגדולה ביותר של פטריות והמשווקת הגדולה של ירקות מצוננים למסעדות ולגופים מוסדיים.
יקב כרמל מכירה יין אקזיט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד