כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

מכה לאטיאס: כחלון ימונה ליו"ר מנהל מקרקעי ישראל

נתניהו ביצע תרגיל בחירות אחרון: מינוי משה כחלון לתפקיד בו מחזיק כעת שר השיכון • דרעי: מהלך נואש של הרגע האחרון • אטיאס: נתניהו התנגד להוזלת מחירים

משה כחלון. צילום: פלאש90
משה כחלון. צילום: פלאש90



יממה לפני הבחירות ביצע ראש הממשלה בנימין נתניהו תרגיל בחירות אחרון: הוא הכריז על מינויו של שר הרווחה והתקשורת, משה כחלון, לתפקיד יו"ר מועצת מנהל מקרקעי ישראל. התפקיד היה עד היום בידי שר השיכון, אריאל אטיאס.

ממטה ההסברה של מפלגת הליכוד נמסר, כי המינוי נועד "להפחית משמעותית את מחירי הדיור לכלל אזרחי ישראל, בדגש על זוגות צעירים וחיילים משוחררים".

נתניהו אמר: "אני מברך את השר כחלון שלקח על עצמו את המשימה החשובה הזו ואני מבטיח לתת לו את כל הגיבוי כפי שעשיתי ברפורמות בתקשורת.

כך אני מתחייב שנוריד את מחיר הדיור ולכן אני מברך את השר כחלון על החלטתו לקבל את תפקיד יו"ר מועצת מנהל מקרקעי ישראל, שיועבר לאחריות משרד ראש הממשלה לאחר הבחירות. משה כחלון הוא האיש הנכון בזמן הנכון להובלת הוזלת מחירי הדיור".

יו"ר ועדת הבחירות המרכזית, השופט אליקים רובינשטיין, אסר לשדר בערוצי הטלוויזיה והרדיו את מסיבת העיתונאים של הליכוד-ביתנו, בה הודיע נתניהו על מינויו של משה כחלון – זאת משום שהדבר מהווה עבירה על החוק, האוסר על שידור תעמולה.

אין זו הפעם הראשונה שכחלון מחליף את אטיאס בתפקיד. עם הקמת הממשלה ב-2009 הוא ירש את מקומו במשרד התקשורת.

העבודה עתרה נגד המינוי; ש"ס כועסת

מיד לאחר הודעת נתניהו הודיעה מפלגת העבודה כי עתרה נגד המינוי. היועץ המשפטי של המפלגה, עו"ד עמיחי ווינברגר, פנה בפנייה דחופה לשופט רובינשטיין, למבקר המדינה יוסף שפירא וליועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין בדרישה להפעיל את סמכותם ולבטל לאלתר את מינויו של כחלון ליו"ר מועצת מנהל מקרקעי ישראל.

"'הבטחה' או 'מינוי' זה, ניתנו לכאורה הן בניגוד מוחלט להוראות חוק יסוד: מקרקעי ישראל, והן בניגוד להנחיות היועץ המשפטי לממשלה", כתבה המפלגה בעתירה.

מנהיג ש"ס אריה דרעי, שעמיתו הוא הנפגע העיקרי מהינוי, אמר בתגובה: "נתניהו וליברמן עסוקים כל העת בחלוקת תיקים. ש"ס סרבת לקחת חלק בקמפיין התיקים של נתניהו, שלא יסתיר את האמת הכואבת: 1.8 מיליון אזרחים עניים שעבורם הבחירות הן שאלה של חיים ולא של ספינים".

לדברי דרעי, המינוי הוא "מהלך נואש של הרגע האחרון".

שר השיכון אריאל אטיאס, שעמד במסגרת תפקידו בראש מועצת מנהל מקרקעי ישראל, תקף אמש את מינויו של השר משה כחלון לתפקיד ואמר כי ראש הממשלה נתניהו הוא שהתנגד במשך כל תקופת כהונתו להורדת מחירי הקרקעות.

לדברי אטיאס, נתניהו ספסר בקרקעות כדי להעשיר את קופת האוצר.
משה כחלון בנימין נתניהו אריאל אטיאס בחירות מנהל מקרקעי ישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 15 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד