י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

הגר"א כהנמן דורש: להדיח את הבוררים בפוניבז'

נשיא ישיבת פוניבז' פנה לבית המשפט המחוזי בת"א: להורות על הדחת הבוררים בסכסוך הממושך בינו לבין גיסו • הסיבה: הם פועלים בתיאום עם הגר"ש מרקוביץ

פועלים בתיאום. הגר"א כהנמן. צילום: ארכיון
פועלים בתיאום. הגר"א כהנמן. צילום: ארכיון

הגר"א כהנמן, נשיא ישיבת פוניבז', פנה לאחרונה בבקשה לבית המשפט המחוזי בתל-אביב להורות על הדחת הבוררים בסכסוך הממושך בינו לבין הצד השני בישיבה, בראשו עומד גיסו, הגר"ש מרקוביץ - בטענה כי הבוררים עשו עמו יד אחת ולא התקיימה כל בוררות אמיתית בניהם. כך על פי דיווח באתר 'כלכליסט'.

על פי הבקשה, בשנת 1999 חתמו הצדדים על שטר בוררות והפסק בעניין ניתן שנה לאחר מכן. אולם לטענת הגר"א כהנמן, הדבר לא הביא לסיום הסכסוך. הרב כהנמן טען, כי לאחר מתן הפסק - התברר לו ששניים מתוך שלושת בוררי ההרכב, הרבנים צימבליסט והייזלר, פועלים בניגוד לחובתם הבסיסית. עוד התברר לו, כי השניים פועלים בתיאום עם הגר"ש מרקוביץ למתן תוספות, הבהרות ושינויים לפסק.

בעת האחרונה, טוען הרב כהנמן, הוא גילה כי בין הרב צימבליסט שמונה להיות אב בי"ד לבין הרב מרקוביץ קיים קשר ישיר, אשר נסתר מעיניו, במסגרתו קיימו השניים התייעצויות אישיות בענייני הבוררות.

בפנייתו לבית המשפט ציין הרב כהנמן, כי מאז פסק הבוררות בשנת 2000 ובמשך מספר שנים התנהל הסכסוך בפני הגראי"ל שטיינמן, בהתאם לקביעתם של גדולי הדור - והצדדים נהגו בהתאם להחלטותיו.

ואולם, להפתעתו החליטו הרבנים צימבליסט הייזלר, ככל הנראה בעצה אחת עם הרב מרקוביץ, להעמיד עצמם שוב כבוררים בסכסוך, לאחר שלא התקיים כל דיון במסגרת הבוררות בפניהם משך 13 שנים, ולהתחיל לדון בתביעותיו של הרב כהנמן נגד הרב מרקוביץ.

הרב כהנמן אומר, כי לא נותרה לו ברירה אלא לפנות לבית המשפט בבקשה להורות על העברתם של הרבנים צימבליסט והייזלר מתפקידם ועל מינוי בוררים אחרים. בד בבד עם הגשת בקשה זו, הגיש הרב כהנמן בקשה למתן צו מניעה זמני במעמד צד אחד, האוסר על הבוררים מלקיים כל דיון בבוררות ובכלל זה שלא לקיים את דיון הבוררות שקבעו ליום ד' השבוע.

תגובת בא כוח של הרב שמואל מרקוביץ, עו"ד בועז פייל ממשרד יגאל ארנון ושות', כפי שנמסרה ל'כלכליסט': "מדובר בחולייה בשרשרת הליכים הננקטים על ידי הרב כהנמן במטרה להתחמק מהליך הבוררות. הרב כהנמן עושה זה שנים כל שביכולתו על מנת שלא לקיים את פסק הבוררות וכל טענותיו נגד התנהלות הבוררים הן טענות ממוחזרות שהועלו אף בפני הבוררים עצמם, ונדחו על ידם. מדובר בטענות מצוצות מן האצבע וחסרי כל בסיס".
פונביז הרב אליעזר כהנמן הרב שמואל מרקוביץ ברורות בית משפט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד