כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

מינוי כחלון • "השמאל יצא מדעתו משנאה לליכוד"

ראש מטה ההסברה של הליכוד: "ראשי מפלגות השמאל אינם מקשיבים. מה שמעניין אותם זה רק לקלל לגדף ולהשמיץ" • אריאל אטיאס: המינוי חסר משמעות

יוריד מחירים? משה כחלון. צילום: פלאש90
יוריד מחירים? משה כחלון. צילום: פלאש90



ראש מטה ההסברה של הליכוד ביתנו, השר גלעד ארדן, אמר הבוקר בתגובה להתקפות על התכנית למנות את השר משה כחלון ליו"ר מנהל מקרקעי ישראל, כי "השמאל בישראל יצא מדעתו מרוב שנאה לליכוד. ראשי מפלגות השמאל אינם מקשיבים כלל ומה שמעניין אותם זה רק לקלל לגדף ולהשמיץ.

"אותה יחימוביץ שמקללת את הליכוד וראש הממשלה כל יום ומפריחה טענות על חוקיות המינוי העתידי של השר כחלון - זו אותה יחימוביץ שכל יום מבטיחה לציבור תכניות של חלוקת עשרות ומאות מיליארדי שקלים, וכך גם תוכנית הכניעה והנסיגה של לבני.

"לציבור יש זכות לדעת על תכניותיו של ראש הממשלה להוזלת מחירי הדיור, כפי שהוא שומע כל הזמן את עמדות השמאל שמבקש להחליפו".

השר משה כחלון עצמו סיפר בראיון ב'קול ישראל', כי שוחח עם ראש הממשלה במשך חודשיים בטרם הסכים לקבל עליו את תפקיד יו"ר המועצה של מינהל מקרקעי ישראל. במשדר 'הבוקר הזה' ברשת ב' הגיב כחלון על הטענות בדבר מועד הפרסום של המינוי, ואמר כי כל מפלגה מדווחת לציבור במערכת בחירות על תכניותיה - וכך עשה אמש ראש הממשלה נתניהו.

כחלון הבהיר כי אינו משנה את תכניתו לצאת לכמה חודשי לימודים בארצות הברית, והוסיף כי יקבל עליו את התפקיד בראש מינהל מקרקעי ישראל, רק אם יועבר המינהל בחוק למשרד ראש הממשלה.

כחלון אמר עוד, כי הרפורמה שיוביל בשוק הדיור תוביל לירידת מחירים בדרך שהוזלו בה השיחות בטלפונים הניידים.

אטיאס: ראש הממשלה ושר האוצר מנעו מתן הנחות

המערכת הפוליטית סוערת בעקבות התרגיל האחרון של נתניהו, יממה לפני הבחירות, ומותחים ביקורת נוקבת. מפלגת העבודה ביקשה מהיועץ המשפטי לממשלה להורות על ביטול המינוי. יו"ר העבודה, שלי יחימוביץ', אמרה כי המינוי אינו חוקי משום שיו"ר המינהל הוא שר השיכון.
יו"ר התנועה, ציפי לבני, אמרה כי ההודעה על המינוי היא תעמולת בחירות. "לו רצה ראש הממשלה להוזיל את הדירות, היה עליו להנחות את המינהל להשקיע בדיור ציבורי ובבנייה בפריפריה", ואילו יו"ר מר"צ, זהבה גלאון, כינתה את התרגיל של ראש הממשלה: "ספין תפל".

מנהיג ש"ס אריה דרעי, הגיב כי ההודעה על המינוי היא הצהרת כוונות שאין לה תוקף והגדיר את התרגיל של נתניהו: "מהלך נואש של הרגע האחרון".

שר השיכון אריאל אטיאס מש"ס, שמינויו של משה כחלון ליו"ר מינהל מקרקעי ישראל הוא על חשבונו, אומר כי המינוי חסר משמעות. לדברי אטיאס, המשמש כיום יו"ר המינהל, נתניהו עצמו חסם כל פעולה להוזלת הקרקעות בתקופת הממשלה האחרונה. "מדיניותו של ראש הממשלה היתה לספסר בקרקעות המדינה כדי להעשיר את קופת האוצר ב-8 מיליארד שקלים בשנה", מעיד שר השיכון.

אטיאס הוסיף: "הציבור אינטליגנטי דיו לדעת שראש הממשלה ושר האוצר מנעו מתן הנחות בקרקע ולא השכילו לשחרר חסמים, ואין סיבה לחשוב שיעשו כך בעתיד".

יו"ר ועדת הבחירות המרכזית, אליקים רובינשטיין, הורה אמש לכלי התקשורת שלא לשדר את מסיבת העיתונאים שכינסו נתניהו וכחלון, משום שמדובר בתעמולת בחירות אסורה ואי-אפשר לבצע את המינוי בעיתוי הנוכחי.

משה כחלון אריאל אטיאס גלעד ארדן מינהל בחירות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד