ז' אייר התשפ"ד
15.05.2024

שוחרר החשוד בשריפת הספרים • מכחיש: לא שרפתי

החשוד בשריפת ספריו של הרב יצחק יוסף באור יהודה, נעצר הבוקר, נחקר ושוחרר בערבויות • העבירה המיוחסת לו: "עלבון דת" - שריפת ספרי קודש • מכחיש המיוחס לו

דרעי ליד הספרים השרופים
דרעי ליד הספרים השרופים

אירוע שריפת ספרי הקודש באור יהודה: משטרת ישראל עצרה הבוקר חשוד בשריפת ספריו של הרב יצחק יוסף, בנו של הגר"ע. האיש, בן 46, נעצר על-ידי סיור תחנת מסובים, נחקר בתחנת המשטרה - ושוחרר לקראת השעה 15:00 בערבויות. החשוד מכחיש כי שרף את הספרים ואת החשד כי היה מעורב במעשה.

העבירה המיוחסת לו בתיק היא "עלבון דת" - שמשמעותה: שריפת ספרי קודש.

זהותו של החשוד הייתה ידועה כבר אתמול, אך הוא נעצר, כאמור, רק הבוקר. תלונה על שריפת הספרים הוגשה למשטרה על ידי יו"ר ש"ס באור יהודה בתחנת מסובים.

הספרים שחיבר הגאון רבי יצחק יוסף, ראש ישיבת 'חזון עובדיה', נמצאו שלשום בלילה ליד מתקן 'שמות' באחד מרחובותיה של אור יהודה כשהם שרופים. מנהיג ש"ס, אריה דרעי, הגיע למקום וקיים עצרת מחאה ואמירת תהילים.

בש"ס הפנו אצבע מאשימה אל עבר פעילי 'כח להשפיע'. לטענתם, הם אלה שעומדים מאחורי שריפת הספרים. פעילי ש"ס מצטטים עדי ראיה המאשרים את טענתם, אך אין לכך שום אישור.

ב'כוח להשפיע' הגיבו בזעזוע על ההאשמה. "אין ולא הייתה למפלגת 'כח להשפיע ו/או למי מבאי כוחה ו/או פעיליה כל יד במעשה הנפשע. לא יעלה על הדעת שבעת של רצון של כיבוי המחלוקות בינינו לבין מפלגת ש"ס יבוצע מעשה נפשע ונתעב כגון זה על ידי מי מטעמנו.

"אנחנו אוהבים את מרן ואמרנו זאת לא אחת ושבים ואומרים זאת כעת. אין זאת אלא מעשה של בעלי עניין המבקשים ללבות את היצרים ולגרום בכך לחילול השם בנוסף למה שנגרם עד כה.

"הננו מוקיעים את המעשה ואת עושיו שכאמור אין ולא הייתה לנו ו/או למי מטעמנו נגיעה כל שהיא בדבר".

הראשון לציון, הגר"ש עמאר פרסם איגרת תוכחה, בעקבות שריפת ספרי הקודש באור-יהודה.

"ידע נא ישראל כי גם בימי הבחירות אנו מצווים לשמור על כבוד הזולת, ולהימנע מהלבנת פנים ושאר איסורים שבין אדם לחברו, שאלו מצוות חמורות מאוד", פתח הרב והוסיף: "שמעתי בצער שיש ששלחו ידם והשחיתו ספרים קדושים ועברו על לאו דאורייתא 'לא תעשון כן לה' א-לקיכם', עד היכן יגיעו הדברים, אוי לאזניים שכך שומעות. ולב מי לא יחרד למשמע שמועה רעה כזאת, שהיא מלמדת על הירידה המוסרית החמורה, ה' ירחם".
משטרה ספרים שריפה חקירה הרב יצחק יוסף

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד