י"ז אייר התשפ"ד
25.05.2024

למה נעצרו שתי בנות 14 ש"הסתובבו" בעיר העתיקה?

שתי בנות 14 מיו"ש יצאו עם חברותיהן ל'סיבוב שערים' בעיר העתיקה - ונעצרו לחקירה • השוטרים: "השחתת פני מקרקעין" • הורה: המשטרה מסתירה הסיבה האמיתית

העיר העתיקה. צילום: יעקב נחומי
העיר העתיקה. צילום: יעקב נחומי

בכל ערב ראש חודש עולה לדיון האפשרות לקיים את 'סיבוב שערים' המסורתי בעיר העתיקה בירושלים. לא פעם מבטלת המשטרה את ה'סיבוב' בטענות שונות, כשהמרכזית שבהן: מתיחות עם הערבים.

י' וש', שתי ילדות בנות 14 הלומדות ומתגוררות ביו"ש, החליטו שהן לא ממתינות להחלטת המשטרה. יחד עם כמה מחברותיהן הן החליטו לא לוותר על האפשרות לסובב את שערי הר הבית ויצאו לעשות זאת באופן עצמאי.

כך, לאחרונה, מדי כמה שבועות הגיעו הבנות לאזור העיר העתיקה וסיירו שם משער לשער. הבנות סיפרו, כי על אף שניכר היה מהערבים הסובבים אותן שהדבר מפריע להם, ואף לא אחת הן זכו להתנכלויות, הן השתדלו לשמור על הסדר ולהתרכז במטרה לשמה באו.

אתמול, הגיעו הבנות לעיר העתיקה כמנהגן, ובאווירת הבחירות הקרבה אף חילקו סטיקרים הקשורים לימים אלו. לדברי הבנות, בשלב מסויים ניגשו אליהם מספר שוטרים והודיעו להן כי הן עצורות על 'השחתת פני מקרקעין', כיוון שלדבריהם הן הדביקו סטיקרים במקום שלא מיועד לכך.

י' וש' נלקחו לתחנת המשטרה 'הקישלה' בעיר העתיקה, שם נחקרו. בחקירתן הכחישו הבנות כי הדביקו סטיקרים. בנוסף נערך עליהן חיפוש, שלאחריו הודיעו השוטרים בחגיגיות לש' כי בחפציה נמצא סכין וכי היא מואשמת באחזקת סכין. לא הועילו דבריה של ש' שהסבירה לשוטרים כי מדובר בסכין של מטבח המיועד לחיתוך פירות שהיא אוכלת - והשתיים נשארו במעצר מספר שעות.

לאחר כמה שעות מעצר ולאחר מו"מ בין עו"ד קידר מעמותת 'חננו' לבין נציגי המשטרה סוכם, כי הבנות ישוחררו ויורחקו ל-15 יום משטח העיר העתיקה.

לדברי הבנות, הן הסכימו לתנאי רק משום שיהיה באפשרותן לערער עליו היום. "לא ברור לי הקשר בין השחתת פני מקרקעין להרחקה ממקום המעשה" אמר אביה של י', "לו יצוייר שטענת המשטרה נכונה, מה היא הרוויחה בדבר ההרחקה? נראה כי הסיבות להרחקה הן אחרות ואותן המשטרה מעוניינת להסתיר".

ממשטרת ירושלים נמסר בתגובה, כי הנערות נתפסו על חם כשהן תולות שתי כרזות בחירות בכותל הקטן, ולכן נעצרו. הקטינות, תושבות יו"ש, שוחררו למעצר בית למשך 14 ימים וצו הרחקה.
העיר העתיקה משטרה סיבוב שערים שכם

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד