כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024

סאטמר בחוברת לילדים: הציונים הטביעו חרדים, חטפו ילדים, שת"פ עם הנאצים

בחוברת איורים מיוחדת לילדים שהופקה על-ידי גורמים בסאטמר לקראת הבחירות, סוקרים המאיירים את מעללי הציונות נגד החרדים • בתפריט: הטבעת ספינת מעפילים חרדית, העברת ילדים חרדים על דתם, מכירת תינוקות לאימוץ, ושמחה למראה מעשי רצח של הנאצים • צפו באיורים המזעזעים

איור מתוך הספר. צילומים: יקי אדמקר
איור מתוך הספר. צילומים: יקי אדמקר

חוברת המופצת בעשרות אלפי עותקים על-ידי קבוצה מחסידי סאטמר לקראת הבחירות, מספרת את סיפור הקמת המדינה, מנקודת מבטם של החסידים האנטי-ציוניים, תוך שהיא מלווה בתמונות המציגות את הקמת המדינה כסיפור זוועה של הרג יהודים, שיתוף פעולה עם הנאצים והעברת ילדים יהודים על דתם.

ממידע שהגיע ל'בחדרי חרדים' עולה, כי החוברת היא יוזמה של גורמים בחסידות סאטמר האנטי-ציונית, ומיועדת לשכנע את הציבור החרדי להימנע מלהצביע בבחירות, באמצעות פניה לילדים.

בחוברת מוצג, למשל, כיצד שיתפו הציונים פעולה עם הנאצים, העבירו יהודים על דתם ואפילו כיצד הרגו חרדים - אך השיא שבא להמחיש את 'הזוועה' הוא באיורים המלווים את הסיפור.

באחת התמונות מופיעים שני 'ציונים' האוחזים בכוחניות בילד חרדי וגוזרים את פאותיו, תוך שהוא אומר: "אבא ואמא בעולם האמת! ראו מה מעוללים לי, הרעישו עבורי בפני כיסא הכבוד". בצד עומדים שני ילדים קטנים ומצחקקים למראה עיניהם.

בתמונה אחרת נראית אונייה ועליה חרדים שעלו לארץ ישראל, כאשר היא מוטבעת על-ידי הציונים, על מנת ללחוץ על הצבא הבריטי שלא איפשר את כניסת אוניות המעפילים. החרדים שעל האוניה זועקים "הצילו", בעוד בצד עומדים ה'ציוניים' בתחושת סיפוק ואומרים: "וואלה! זה הצליח למעלה מן המשוער".

באיור נוסף הממחיש את ה'זוועה' הציונית, נראה אדם חרדי שמגיע לרופא עם בנו התינוק, ומיד לאחר מכן תמורת כסף מעביר הרופא את התינוק לידיו של אדם חילוני. "דוקטור! לבן שלי יש חום", אומר האב החרדי. הרופא משיב מיד: "אם כך צריך מיד לאשפז אותו".

בתמונה שונה באותו עמוד נראה אדם אחר שמגיע למרפאה ודוחף לרופא סכום של 20 אלף דולר ומיד לאחר מכן מודיע הרופא לאב החרדי: "הבן שלך נפטר".

באחד האיורים נראית קבוצת חרדים עם ילדים המובלים על-ידי שוטרים נאצים לקרון רכבת, כאשר באופק נראה גטו. בצד נראים שלושה 'ציוניים' גלויי ראש מחוייכים האומרים: "רק בדם תהיה לנו הארץ".

הוצאת החוברת לאור באה להמחיש את הסיבות העיקריות והמרכזיות ל'אנטי ציונות' של כמה מהחוגים השוליים והקיצוניים במגזר החרדי, ובפרט בחוגי 'העדה החרדית'.











ציונים חוברת איורים נאצים מעפילים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 98 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד