כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

צלם חרדי שהותקף בידי שוטר בניו יורק - תובע פיצויים

שמעון גיפטר, צלם אתר החדשות 'ואס איז נייעס', הותקף בברוטאליות בידי שוטר בניו-יורק - ששבר לו מצלמה ומחק סרטי צילום • כעת הוא תובע פיצויים ואת פיטורי השוטר

שמעון גיפטר
שמעון גיפטר

שמעון גיפטר, צלם חרדי, הגיש השבוע תביעה נגד משטרת ניו-יורק בגין התנהגות ברוטלית ובלתי חוקית נגדו מצד שוטר, שהצמיד אותו לקיר ואזק אותו באזיקים, בעת שצילם אירוע אלים שאירע בשכונת פלטבוש בברוקלין.

המקרה אירע ביום רביעי שעבר, בשעה שלוש אחר הצהריים. צלם אתר החדשות 'וואס איז נייעס' שמע על אירוע אלים שהתרחש ברחוב 15 פינת שדרת M, במהלכו פרצה תיגרה בה היו מעורבים כ-50 איש, ומיהר למקום.

גיפטר מספר: "כשהגעתי כבר לא היה זכר לתיגרה, צילמתי כמה תמונות מהמקום, ואחר-כך עמדתי לשוחח עם דוד וילנר, שהיה עד למה שאירע בזירה. בינתיים הבחנו בשוטר שעוצר לחקירה קבוצת נערים שעברה במקום. הוצאתי את מצלמת הוידיאו שלי והתחלתי לצלם את האירוע. ואז ניגש אלי שוטר אחר ואמר לי שאסור לי לצלם כי מדובר בילדים. אמרתי לו שיש לי אישור לצלם ושאני עיתונאי. השוטר - שמכיר אותי כבר מאירועים אחרים - חייך, והצטרף ליתר השוטרים".

אלא שהאירוע רק התחיל. "כעבור חמש דקות אני רואה חמישה שוטרים מתקרבים לכיוון שלי, אחד מהם הגיח מאחור, אזק אותי באזיקים והודיע לי שאני עצור. שאלתי מדוע, והשוטר סירב להשיב. אמרתי לו שאני עיתונאי והוא דרש לראות את תעודת העיתונאי שלי. ניסיתי להכניס את ידי לכיס כדי לשלוף את תעודת העיתונאי שלי, אבל השוטר אסר עלי להזיז את ידי.

"בשלב זה לקח השוטר את המצלמה שלי, מחק לי את כל הסרטים שהיו בה, וזרק אותה לרצפה, מה שגרם לה נזק קשה, אחר-כך לקח את מכשיר הבלקברי שלי וזרק גם אותו לרצפה".

יהודי בשם סמי טייטלבאום, שהיה עד למקרה, ניסה להתערב לטובתו של גיפטר. אבל השוטר איים עליו שיעצור גם אותו.

גיפטר מציין כי המשטרה עצרה בשנה החולפת לפחות 28 עיתונאים, וכי מפקד משטרת ניו-יורק, כבר הוציא הוראה לשוטרים בדבר ההתנהלות עם העיתונאים.

עורך דינו של גיפטר הבהיר, כי הוא דורש את פיטוריו של השוטר או הורדתו בדרגה, וכן פיצויים על הנזק שנגרם לציוד ולאובדן ארכיון התמונות שהיו במצלמה.

דובר המשטרה, סמל לי ג'ונאס, מסר בתגובה כי המשטרה חוקרת את המקרה.
שמעון גיפטר צלם חרדי תביעה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד