י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

הגראי"ל: "חיוב גמור להצביע. מי שקנאי - יישלח לגיהנום"

סדרת שאלות בנושאי בחירות הופנתה לגראי"ל שטיינמן, שהשיב עליה בנחרצות: "חובה גמורה להצביע, ומי שמתרץ עצמו בכל מיני סברות ישב בגיהנום"

הגראי"ל שטיינמן. צילום: אלי קובין
הגראי"ל שטיינמן. צילום: אלי קובין

הגראי"ל שטיינמן שרוי בימים האחרונים במתח רב בשל מערכת הבחירות הגורלית העומדת בפתח, בין השאר נשאל הגראי"ל על ידי הרב אלחנן וייסבורד, האם להוציא בני תורה לפעול לקראת הבחירות, בשל החשש מביטול תורה. "האם לבקש מהאברכים לעשות בשביל הבחירות? לסגור את הגמרות באותו יום, או יום לפני זה?"

"עדיף ביטול תורה יום אחד, ולא יתבטלו 'כל החיים'. אם לא, יש סכנה שהישיבות יתבטלו", השיב הגראי"ל בנחרצות, והוסיף "אז מה יהיה? כמו קומוניסטים?"

הרב וייסבורד לא הרפה ושאל: "יום אחד או יומיים?"

"יום אחד לפני הבחירות", קבע הגראי"ל.

לאותם שחושבים להימנע מכל מיני סיבות הלכתיות כביכול, אמר הגראי"ל: "יש חיוב גמור להצביע, ומי שמתרץ את עצמו בכל מיני סברות – ישב בגיהנום".

במטבע דומה השיב הגראי"ל במוצאי השבת האחרונה, כאשר נשאל: "יש פה יהודי מבית שמש והוא שואל אם להצביע בבחירות?"

"על פי דין הוא מחוייב להצביע", פסק הגראי"ל באורח חד משמעי, "ואין אתה פטור (כשכוונתו לאותו יהודי). אין כאן שום קנאות. ישלחו אותו לגיהנום".

למישהו אחר אמר: "צריך לעשות מה שכתוב בתורה, והתורה אומרת להצביע".

למעונו של הגראי"ל הגיעה שאלה שהפנה ראש כולל בצרפת, המתגורר בארץ, ונוהג לטוס לצרפת מיום ראשון ועד חמישי. בשבוע שלאחר מכן הוא נוהג לחזור לשבת לארץ ישראל, שוהה כאן שבוע ימים ושוב טס ליעדו. על פי התכנית הקבועה ברוטינה, הרי שביום הבחירות הנוכחי, היה ראש הכולל אמור להיות בצרפת. הוא פנה לגראי"ל וביקש לדעת כיצד ינהג, שכן מדובר לדבריו בביטול תורה עצום, אם ישוב ארצה לשם ההצבעה.

התשובה הנחושה הפתיעה גם את ראש הכולל: "עליך לחזור ארצה כדי להצביע, ואל לך לחשוש מביטול תורה, שכן 'ביטולה זהו קיומה'".
התבטאויות בחירות הגראי''ל מערכה טיסה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 25 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד