י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

מעשה הקונדס הלילי של תלמידי יח"ל בישיבת סאטמר

תלמידים מישיבת יח"ל תלשו את מודעות 'אסור להשתתף' בישיבת סאטמר בבני ברק, ותלו כרזות של יהדות התורה ועוצמה לישראל • כיצד התגלה הדבר? • ומה הייתה המטרה?

כרזות. צילום: קובי הר צבי
כרזות. צילום: קובי הר צבי

מאבקי הבחירות: באישון הלילה האחרון, פרצו תלמידים מאחת הישיבות הסמוכות לישיבת סאטמר בבני ברק, ניצלו את השקט ששרר בישיבה כאשר תלמידיה נמים את שנתם, ותלשו את השלטים והכרזות המתנוססות בה כנגד הבחירות, בהתאם להשקפת החסידות.

התלמידים תלו במקום הכרזות הללו - שלטים ומודעות של יהדות התורה, ואף של עוצמה לישראל. כמו כן, הם פשטו על כל אגפי הישיבה, והדביקו בה מדבקות הנושאות את סמלי המפלגות הללו.

למחרת בבוקר, הגיעו מספר תלמידים מישיבת חכמי לובלין השכנה והתעניינו 'מה קורה בישיבה'.. חשדם של הסאטמרים נפל מיד על תלמידים אלו, כמי שאחראים לדבר.

בדיקה מעמיקה שנעשתה, העלתה כי מדובר במעשה קונדס, שכן התלמידים חשבו כי בסאטמר יאשימו את תלמידי ישיבת פוניבז' הסמוכה, אך העקבות הובילו לכאורה, לקומץ מתלמידי ישיבת חכמי לובלין. יש לציין, כי בין שתי הישיבות שוררים יחסי שכנות וקשרים מצוינים. ומיד לאחר מכן, הוסרו הכרזות ה'פוגעניות', והכרזות המקוריות הושבו.

עם זאת, חשוב להדגיש כי הגר"ש וואזנר, ראש ישיבת חכמי לובלין, נודע בעמדתו שלא להתערב כלל בבחירות, והוא מוזמן לעתים תדירות לאירועים השונים של קהילת סאטמר בעיר. בנו, הגר"ח וואזנר, שימש במשך שנים ארוכות כרב קהילת סאטמר בלונדון, תפקיד אותו ממלא כיום נכדו הגאון רבי יוסף בנימין וואזנר.
לולבין קונדס בחירות כרזות תלמידים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד