כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

"זכיתי להיות מוכה למען השבת" • ראיון וידאו

נתן הלברנץ, בראיון מיוחד ל'בחדרי חרדים', מבית החולים • כך נעצר והותקף באלימות: "שוטר דחף אותי למטה במדרגות - מעדתי והתעוררתי בבית החולים" • צפו

"זכיתי להיות מוכה למען השבת" • ראיון וידאו
בחדרי חרדים

"השוטרים הכו אותי באגרופים ובעיטות, ריססו גז מדמיע אל תוך פני וגלגלו אותי במדרגות כשאני כבול בידיי וברגליי", כך מספר היישר ממיטת חוליו, נתן הלברנץ, שנעצר השבת, בראיון וידאו בלעדי ל'בחדרי חרדים'.

הלברנץ הינו בנו של הרב שלמה הלברנץ, ראש כת 'לב טהור' בקנדה - והוא הותקף לטענתו, בידי שוטרים בעת מעצרו בשבת האחרונה, לאחר שמחה נגד חילולי שבת בירושלים



הלברנץ ששוהה בחצי השנה האחרונה בישראל אושפז מיד עם צאת השבת במחלקת המיון של בית החולים 'הדסה עין כרם', כשהוא סובל משבר ודימום בראשו וחבלות בגופו. החבלות הינן לטענתו בשל מכות שהעניקו לו שוטרים במשטרת ירושלים במהלך ההפגנה סמוך לשכונת מאה שערים בבירה.

בימים האחרונים הוא עבר בדיקות שגרתיות בבית החולים, עבר טיפולים שונים ומתמודד עם כאבים, "זו הייתה הפעם הראשונה שהגעתי להפגנה שמתקיימת בשבת", הוא מעיד. "הייתי באזור במשך דקות ספורות ותכננתי לעזוב, אבל פתאום שמעתי מאברכים ששוב הגיעה משאית זבל כדי לעבוד בשבת ולא יכולתי לשתוק לנוכח חילול השבת".

לדבריו באותן דקות הוא נשכב על הכביש, מאחורי המשאית, "לפתע, הגיחו מעליי 5 שוטרים, לקחו אותי לצד, במקום שהמפגינים החרדים לא יראו טוב והחלו לתת לי מכות בכל דרך אפשרית. הכו אותי בפנים, בעטו בי בכל הגוף וחסמו לי את הפה שלא אוכל לצעוק. אחד מהשוטרים ריסס לי גז מדמיע על הפנים ומיד לאחר מכן, הכניסו אותי לתוך ניידת המשטרה".

גם בדרך לתחנת המשטרה נמשכה, כך לדבריו, התעללות השוטרים, "כל הדרך הם חנקו אותי, לא הרשו לי לעשות כלום, גם במגרש הרוסים כל זכות יסודית שמגיעה לאזרח או אדם נשללה ממני". הלברנץ סיפר כי רק דבר אחד הרשו לו השוטרים לבצע: "נתנו לי לשטוף את הפנים במים, רק בגלל שהם שרפו וכאבו לי מהגז ומהמכות בכל פעם שהייתי מרטיב אותן".

הוא מספר כי בתחנת המשטרה במגרש הרוסים היחס אליו ואל עצור חרדי נוסף היה "מזוויע", "לכל שאר העבריינים שהיו שם, התייחסו אליהם בצורה הכי יפה ונאותה".

את "המכה הקשה" חטף הלברנץ דקות אחרי שנכנס לתחנה, "ניגש אליי שוטר, הייתי כבול בידיי וברגליי באזיקוני שן ועמדתי על המדרגות והוא פשוט נתן לי דחיפה ללמטה. כתוצאה מהדחיפה נפלתי על הראש ואיבדתי את ההכרה למשך שעה עד שהתעוררתי בבית החולים תוך שאני סובל מכאבי תופת שלא הרגשתי מעולם".

• איך ההרגשה, אחרי יומיים שאתה מאושפז בבית החולים?

"אין מילים למה שאני מרגיש. לא עשיתי להם כלום. מצד אחד, הייסורים והכאבים קשים מאד ומצד שני אני שמח שה' זיכה אותי לקבל מכות ולהיעצר על מלחמה למען שמירת השבת. את המכות הייתי צריך לקבל אבל אני שמח שזו הסיבה לכך שקיבלתי אותם".

ממשטרת ירושלים נמסר אתמול בתגובה ל'בחדרי חרדים': "העצור השתולל ונשכב על הכביש, השוטרים השתמשו בכוח סביר על מנת לעוצרו. לתחנת המשטרה הוא לא הגיע חבול, הוא נשאל אם הוא זקוק לטיפול רפואי והתנגד. בעת שיצא מהחקירה מעד והחליק במדרגות, ובשל כך הוזמן אמבולנס שפינה אותו לבית החולים". במשטרה ציינו גם כי "הינו מוזנן לפנות למח"ש".
נתן הלברנץ שבת הפגנה בית חולים מכות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 19 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד