ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024

כיפת ברזל שודרגה: תכסה שטח גדול יותר

מערכת 'כיפת ברזל' שודרגה: לאחר סדרת ניסויים מתוכננת שודרגו היכולות המבצעיות של המערכת • הדגם המשודרג של הטיל שייכנס לשימוש יכסה שטח גדול יותר

צילום אילוסטרציה, פלאש 90
צילום אילוסטרציה, פלאש 90

מנהלת 'חומה' במשרד הביטחון, האחראית על פיתוח מערך ההגנה הרב-שכבתי של ישראל, השלימה היום (ב) סדרת ניסויים שתוכננה מראש, כחלק מפרויקט שדרוג מערכת יירוט הרקטות 'כיפת ברזל'.

סדרת הניסויים נועדה להרחבת הביצועים ושיפור היכולות של המערכת אל מול מגוון חסר תקדים של איומים. הניסוי שהושלם בהצלחה - יביא לשדרוג היכולות המבצעיות של המערכת.

לפני מספר חודשים השלימה מנהלת חומה ניסוי ראשון במערכת היירוט שרביט קסמים. מדובר בניסוי מערכתי ראשון במערכת המפותחת עבור משרד הביטחון על ידי חברת 'רפאל מערכות לחימה מתקדמות' וחברת ריית'און האמריקאית. נתוני הניסוי יאפשרו את המשך הפיתוח של מערכת 'שרביט קסמים', ואת המשך ניסויי הפיתוח הדרושים עד להבשלה מבצעית של המערכת בעתיד.

בחודשים הקרובים צפוי להכנס לשימוש מבצעי בחיל-האוויר הדגם המשודרג של ה'טמי"ר', אשר בו משתמשת מערכת היירוט כנגד טילים ורקטות. הטילים החדשים ישמשו את סוללות 'כיפת ברזל' במקביל למיירט הנוכחי. עם כניסת המיירט החדש, יוגדל סך הטילים של המערכת, מה שיאפשר מרחב תמרון רחב ויכולות מגוונות יותר במערכת קבלת ההחלטות של 'כיפת ברזל'. כמו כן, הדגם החדש של הטיל אף יגדיל את מרחב הפעולה של המערכת בתנאי פריסה ופעולה שונים.
כיפת ברזל טיל שדרוג רפאל טווח

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד