א' אייר התשפ"ד
09.05.2024

מסע לפולין: בלעלוב עלו על השולחן ורקדו

האדמו"ר מלעלוב וחסידיו נסעו לעיירה לעלוב, להשתטח על קברו של הרה"ק ר' דוד מלעלוב • בעיירה ערך האדמו"ר 'טיש' מיוחד בליווי תזמורת עד אישון לילה

האדמו"ר מלעלוב. צילום: שוקי לרר, פולין
האדמו"ר מלעלוב. צילום: שוקי לרר, פולין

האדמו"ר ופמליה גדולה בת מאות חסידים, ביקרו על ציון קבר הרה"ק רבי דוד מלעלוב, לרגל יום השנה לפטירתו.

הקבוצה נחתה בוורשה שבפולין, ביום רביעי האחרון והאדמו"ר ומקורביו נסעו לעיירה לעלוב.

עם הגעתו, ערך האדמו"ר 'לחיים טיש' קצר. לקראת ערב התקיים טיש במאהל ענק שהוקם לצורך המעמד. השולחן החל לקראת השעה 10 בערב והסתיים ב- 1:30 בלילה.

השמחה ששרתה במקום, גאתה למעלה ראש. נמזגו במהלך ה'טיש' יין ויי"ש כיד המלך ותזמורת ליוותה את המעמד. בלעלוב נהגו, שכל מי שזקוק לישועה, עולה על השולחן ורוקד לכבוד בעל ההילולא. השנה, נצפו רוקדים, בעיקר בחורי ישיבות שהגיעו לפרקם וטרם מצאו זיווגם.

המסורת הזו החלה, כאשר משב"ק אדמו"רי לעלוב הרה"ח רבי שמחה קרקובסקי עודד את כל האברכים חשוכי הבנים, לעלות ולרקוד על השולחן, מול האדמו"ר זצ"ל.

למחרת, לאחר תפילת שחרית ועריכת 'לחיים טיש', השתטח האדמו"ר והציבור על הציון הקדוש. השנה, הורחב האוהל שעל הציון. גם מתחם בית החיים שנרכש כולו מידי בעלי החנויות ששכנו בו, גודר כולו.

בלעלוב טוענים, כי לאחר שנותצו המבנים שהיו על שטח בית העלמין, התברר כי הללו לא היו מושתתים על יסודות וכי לא נחפר דבר, אלא שכנו על יציקת בטון בלבד. אי לכך, התאפשרה מציאת שרידי קברים.

כך הצליחו העסקנים להוכיח לשלטון, כי מדובר בשטח בית עלמין שיש לספח למקום הציון ואין לעשות בו כל שימוש זר. גם הציון עצמו נבדק כבר בשנה החולפת, באמצעות טכניקה אלקטרונית חדשנית.

























































































































לעלוב קברים ציון פולין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד