כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024

מפכ"ל המשטרה: אנו ערוכים למנוע הפרות סדר בקלפיות

מפכ"ל המשטרה: אנו ערוכים למנוע הפרות סדר בקלפיות

מפכ"ל המשטרה: אנו ערוכים למנוע הפרות סדר בקלפיות
משטרת ישראל



ערוכים לבחירות 2013: למעלה מ-20 אלף שוטרים ומתנדבים ואלפי מאבטחים וסדרנים יפעלו ביום הבחירות לכנסת ה-19, במטרה להבטיח את הביטחון, הסדר הציבורי וכן על מנת לאפשר קיום הליך בחירות דמוקרטי ותקין, תוך מוכנות ומענה למגוון תרחישים אפשריים.

ההערכות המשטרתית החלה עם ההודעה על הקדמת הבחירות ובמסגרתה הוקמה מנהלת בראשות ראש אגף המבצעים, ניצב ניסים מור, ובסיועם של נצ"מ ישראל טל ונצ"מ יוסי בכר. במסגרת עבודת המטה נלמדו והופקו לקחים ממערכות בחירות קודמות וכן נותח המצב הנוכחי מבחינה ביטחונית וחברתית. בין יתר הנתונים שהוצגו עולה שישנם בישראל כ- 5,660,000 בעלי זכות בחירה שיצביעו ב- 10,128 קלפיות הפזורות בכל הארץ.

המשטרה לא תאפשר פרובוקציות והפרות חוק וסדר שמטרתם להשפיע על מהלך הבחירות. בתום הבחירות הקלפיות ילוו ע"י המשטרה למרכז הלוגיסטי בשוהם ולכנסת.

במשטרה תופעל מערכת "תמנון" לשליטה בהיערכות הבחירות ואירועים חריגים, מוקדי ה- 100 יתוגברו. עד עתה נפתחו כ- 40 תיקים בגין תלונות הקשורות לחוק הבחירות. ביום הבחירות החל משעות הבוקר המוקדמות ייפתח במטה הארצי מרכז ניהול משטרה לאומי, אליו תתנקז אינפורמציה רבה מכל הארץ בנושא הבחירות.



מפכ"ל המשטרה רנ"צ יוחנן דנינו קיים הבוקר הערכת מצב במנמ"ל (מרכז ניהול משטרתי לאומי) במטה הארצי של המשטרה, בעקבות יום הבחירות.

להלן מספר דברם מהערכת מצב שקיים המפכ"ל הבוקר:

אנו נמצאים בישרות האחרונה של עמ"ט ארוכה וכוללת בארגון במסגרת "מועד 2013" ששיאה בהערכות היום במהלך יום הבחירות.

המשימה של משטרת ישראל במהלך יום זה היא מאוד מרכזית בכל הנוגע לשמירה על תקינות מערכת הבחירות, על מהלך הבחירות הדמוקרטי בכל קלפי ובכל יישוב ברחבי הארץ.

אחריות המשטרה כמשטרה לאומית לאפשר לכל בוחר לממש את זכותו בקלפי ולמנוע סגירת קלפיות בשל אירועים שבתחום האחריות של המשטרה דוגמאת אירועי סד"צ מקומיים.













123

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד