י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

עומסים של הרגע האחרון בקלפיות

נשבר שיא של עשור באחוזי הצבעה • עד השעה 20:00 הצביעו 63.7% • אחוזי הצבעה גבוהים גם במגזר החרדי • הגר"ע יוסף בהודעה מיוחדת: "כל קול קובע" •

מצביעים. צילום: פלאש90
מצביעים. צילום: פלאש90



עד לשעה 20:00 היום (ג), נרשמו: 63.7%, אחוזי הצבעה בכל רחבי הארץ. מדובר בשיא העובר את השיא של שנת 2009 שעמד על .59.7%

בשעות האחרונות קיימים עומסים בקלפיות ברחבי הארץ וכן בריכוזים החרדים.

אחוזי ההצבעה הגבוהים, בעיקר במקומות המזוהים עם השמאל, הדאיגו תחילה את הליכוד, בתנועה הקיבוצית דיווחו על 46% הצבעה עד לשעה 14:30. אך בשעות האחרונות מתאזנת התמונה ונרשמו אחוזי הצבעה גבוהים גם במעוזי הליכוד והימין.

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ויו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, ביקרו לקראת השעה 15:00בקלפי באשדוד, שם פגשו פעילים ושמעו סקירה על ההצבעה במקום. ראש הממשלה אמר: "יש דיווחים מאזורים מסורתיים של הליכוד, שאחוזי ההצבעה נמוכים מהממוצע הארצי, ולכן אני קורא למצביעי הליכוד לדורותיהם לעזוב הכל וללכת להצביע״.

שר החינוך, גדעון סער, הגיע להצביע בבחירות לכנסת ה-19, והביע דאגה מאחוזי ההצבעה הגבוהים במקומות המזוהים עם השמאל.

"אנחנו בהחלט מוטרדים מכך שבריכוזים שבהם השמאל חזק יש אחוזי הצבעה יותר גבוהים", אמר. "יש אחוזי הצבעה גבוהים יחסית למה שאנחנו רגילים בשנים האחרונות. אנו פועלים להעלאת אחוז ההצבעה בקרב התומכים של הליכוד-ישראל ביתנו, כדי שהתוצאה של הבחירות תשקף בצורה הטובה ביותר את הדעות בעם. הדעות ברובן רוצות שהמחנה הלאומי בראשות נתניהו ימשיך בארבע השנים הקרובות".

השר סער העריך, כי לקראת שעות אחר הצהריים יגיעו מצביעים רבים והמשימה שלנו היא להעלות את אחוז ההצבעה בקרב המצביעים שלנו.

מנגד, בשמאל מרוצים, עמיר פרץ, מספר 3 במפלגת התנועה, מסר לאחר הצבעתו: "המטרה שלנו היא להפיל את נתניהו, אבל אם הציבור יחשוב אחרת, נצטרך לשבת בסוף היום ולראות מה עושים". מסר דומה הגיעה גם משלי יחימוביץ', יו"ר מפלגת העבודה: "אחוזי ההצבעה הגבוהים, לעומת שנים קודמות, משמחים ומגדילים מאוד את הסיכויים לנצח את נתניהו", אמרה.

אופטימיות גבוהה גילו גם במרץ, יו"ר המפלגה זהבה גלאון טענה: "יש סיכוי שנשלש את הכוח, אפילו עשרה מנדטים". יאיר לפיד לעומתה, בחר לספר על ההרגשה להצביע עבור עצמו: "הצבעתי עכשיו בפעם הראשונה בחיי לעצמי, שזה בכל כזאת חוויה קצת שונה מן הרגיל", אמר.

עוד בנושא:
הגר"ח שלף פתק ג', הגראי"ל התעקש לצעוד ברגל
יום בחירה • עד 14:00 - 38.3% כבר הצביעו • מתעדכן
כולם הולכים להצביע • צפו: חרדים בקלפיות
האיך הם הצביעו? כל התמונות מיום הבחירות
אמסלם: מפיצים שפרשתי • מלחמות הרגע האחרון
השלישיה חגגה בברית אצל הגר"ע יוסף • גלריה ווידאו
פאשקווילים במאה שערים: "אסור להשתתף"
הסוד השמור: האדמו"רים מצביעים? • תחקיר

במפלגות החרדיות, שם ייחלו לאחוז הצבעה נמוך, שוררת אווירה של דאגה. בעוד שבריכוזי השמאל הקלפיות מוצפות במצביעים, בריכוזים החרדים, כמו בריכוזי ימין, ישנן קלפיות ריקות.

מצביע בקלפי ברחוב ירושלים בבני ברק, שהצביע לאחר השעה 13:00 מספר: "היה ריק לגמרי. היו שם שתי קלפיות, ושתיהן היו ריקות".

יחד עם זאת, גורמים בכירים ביהדות התורה מביעים בטחון בהישג מרשים, על אף הכול, וזאת בשל העובדה שבבחירות הללו נוספו למפלגה קהלים נוספים. בין השאר, גם בחסידות חב"ד שתמיד נתנה את רוב קולותיה לח"כ מיכאל בן ארי, נרשמת עליה מרשימה לטובת הצבעה ליהדות התורה.

מועמד מספר 7 ביהדות התורה, יעקב אשר, הגיע להצביע הבוקר בקלפי ברחוב מימון בבני-ברק. אשר הגיע בין סיור לסיור בקלפיות ובמטות יהדות התורה. ביציאתו אמר: "כל קול יכריע איך נראה בשנים הקרובות. אנחנו מצילים היום את העם היהודי מגזירות אכזריות. במאמץ גדול נגיע בריכוזים החרדים ל-100 אחוזי הצבעה".

לנוכח אחוזי ההצבעה הגבוהים במגזר החילוני, יצאו כרוזים אל הרחובות בערים החרדיות, הנושאים מסרי הפחדה, במטרה להריץ את האנשים אל הקלפיות: "תורה תורה חגרי שק, עולם התורה בסכנת הכחדה, אחוזי ההצבעה גבוהים במיוחד - אדישים צאו להצביע!". יצויןן כי הכרוזים והמסרים הוכנו כבר מבעוד מועד במטה יהדות התורה.

שיעור ההצבעה בבחירות, עד השעה 18:00 : 55.5% - כ-5.2% יותר משיעור ההצבעה בבחירות הקודמות שהיו 50.3% ב-2009. מדובר באחוז הגבוה ביותר לשעה זו מאז 1999.

אצל הגר"ע: הצום בוטל

הגר"ע יוסף פתח את יומו בצום אך קטע אותו לפי המלצת רופאיו.

בשעות הצהריים קיבל הגר"ע עדכון על אחוזי ההצבעה הגבוהים במגזר החילוני והחליט לוותר על מנוחת הצהריים הקבועה שהוא מקיים יום יום לטובת המשך הלימוד.

מאז הבוקר הגר"ע יוסף יושב ולומד ללא הפסקה לזכות הצלחת התנועה ומתעדכן מפעם לפעם במה שקורה. מרן ביקש להעביר מסר לבוחרי התנועה כי "כל קול קובע".

שידור ישיר מערוץ 1:




בחירות הצבעה הליכוד ביתנו ש''ס יהדות התורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 21 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד