כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024

בית שמש: קנאי הפך קלפי - ונעצר; פוזרו הפגנות

צעיר חרדי מקנאי בית שמש התפרע בקלפי בעיר - ונעצר • הפגנות 'נטורי קרתא' בבית שמש ובירושלים פוזרו על-ידי המשטרה • פעיל ש"ס מראש העין נעצר בחשד לאיומים

קלפי. צילום: פלאש90
קלפי. צילום: פלאש90



מאז פתיחת הקלפיות ברחבי הארץ לא נרשמו אירועים חריגים שגרמו לשיבושים בהליך הבחירות. אולם אחר הצהריים (ג) נמסר ממשטרת ירושלים, כי צעיר חרדי בעיר בית שמש - ככל הנראה מחוג הקנאים בעיר - נעצר לאחר שהתפרע בקלפי והפך את שולחן ההצבעה בקלפי הממוקם ברחוב רבי מאיר בעל הנס ברמת בית שמש ב'. לאחר מעצרו סירב להזדהות – ונלקח לחקירה בתחנת המשטרה בעיר. הבחירות נמשכו כסדרן.

מוקדם יותר הפגינו בכיכר השבת בירושלים אנשי 'נטורי קרתא' ותושבי השכונה נגד קיום הבחירות. המשטרה הגיעה לאזור לאחר שכמה מהם ניסו לחסום את הכביש, המפגינים עזבו לאחר זמן מה - ללא אירועים חריגים.

גם הקנאים בבית שמש קיימו מחאה דומה ותהלוכה ברחובות העיר נגד קיום הבחירות. חלקם נשאו שלטים נגד 'המדינה הציונית'. גם שם פוזרו המפגינים על ידי המשטרה ללא אירועים חריגים.

ברחובות נרשם גם אירוע חריג כאשר פעיל ש"ס, תושב ראש העין, נעצר בחשד שאיים על חייו של תושב רחובות אם לא יתמוך ברב עובדיה יוסף. כמו כן איים עליו שיפסיק את עבודתו כרב וכמורה. בחקירתו הודה החשוד שיצר קשר עם המורה, אך הכחיש שאיים עליו.

תושב ביתר עלית הגיע לקלפי בעיר והתחזה עם תעודת זהות של חברו, האדם עוכב לחקירה והודה כי התחזה בשם של אחר. הועבר להמשך חקירה.

במשטרה הודיעו כי הבחירות מתנהלות כסדרן במרבית המקומות. מהבוקר טיפלה המשטרה בכ-350 אירועים חריגים הקשורים לבחירות, כגון תליית שלטים בניגוד לחוק, תנועה בסמוך לקלפי וקטטות בין פעילים. ראש אגף מבצעים במשטרה, ניצב ניסים מור, אמר כי מדובר במספר תלונות נמוך יחסית למערכות בחירות קודמות, וייחס זאת למעבר התעמולה מהרחוב לאינטרנט.
בחירות אלימות בית שמש קנאי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד