י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

מהרסייך ומחריבייך: אמנון יצחק, חיים אמסלם ובן ארי

כ-130 אלף קול 'שרפו' שלושת המפלגות 'כח להשפיע', 'עוצמה לישראל' ו'עם שלם' • מדובר על יותר מארבעה מנדטים שהיו עשויים להכריע את המאבק הבינ-גושי הצמוד

אמנון יצחק. צילום: פלאש 90
אמנון יצחק. צילום: פלאש 90



עם ספירת 96% מהקולות, עולה כי את השוויון הצמוד שנוצר בין הגושים יכלו להכריע בקלות שלושת הגורמים ששרפו לא פחות מ-130,000 קולות, שרובם, כך סביר להניח, היו הולכים למפלגות מגוש הימין.

הנזק הגדול ביותר נגרם על-ידי מפלגתו של הח"כ לשעבר ד"ר מיכאל בן ארי - עוצמה לישראל, שגרפה 61,106 קולות, שירדו לטמיון כמובן (אחוז החסימה דורש כ-74 אלף קול).

הנזק השני נגרם על-ידי הרב חיים אמסלם, שגרף 42,540 קולות, מתוכם - להערכת הפרשנים השונים - כמנדט שנלקח מש"ס.

רבי אמנון יצחק, שהבטיח מספר דו-ספרתי של מנדטים, יאלץ לחשב מחדש את כמות החוזרים בתשובה, שכן הוא גרף בסך הכל 26,366 קולות, שיכלו להוסיף מנדט לש"ס.

לימין נותר להתנחם רק בכך שגם השמאל שרף רבבות קולות על מפלגות הזויות למיניהן: עלה ירוק למשל, הורידה לטמיון 34,730 קולות, ארץ חדשה של אלדד יניב שרפה 26,126 קולות, והישראלים - 18,641 קולות.

תגובת עם שלם: "43 אלף איש שהצביעו לרב אמסלם ולמפלגת עם שלם ועשרים ושש אלף איש שהצביעו לרב אמנון יצחק אמרו בקול ברור ונחרץ די לשחיתות ודי להתעלמות מבעיות האפליה במגזר ובעוד שורת נושאים שאינה מטופלת על ידי העסקונה המושחתת. אילו נציגי הציבור היו פועלים כנדרש לא היה צורך באיבוד קולות למגזר. אני תקוה שנציגי שס יפנימו את המסר".
אמנון יצחק חיים אמסלם מיכאל בן ארי עם שלם כח להשפיע

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 165 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד