ג' אייר התשפ"ד
11.05.2024

כך חולצו ספרי תורה מתוך שריפה • צפו בוידאו המדהים

שריפת ענק פרצה בבוקר בבית כנסת באור עקיבא • בעוד המבנה אפוף עשן, ניגשו כוחות הכיבוי אל ארון הקדוש ופרצו אותו • מתפלל: "נדהמנו. הכוחות יצאו ספרי תורה שלמים"

צילומים: רשף משנה דודו וענונו, דוברות כבאות והצלה חדרה
צילומים: רשף משנה דודו וענונו, דוברות כבאות והצלה חדרה



שריפת ענק פרצה הבוקר (ד') בבית כנסת באור עקיבא. נזק רב נגרם למקום, אבל ספרי התורה חולצו.

בשעה 6:46 התקבל דיווח בשירותי הכיבוי על שריפת ענק שפרצה בתוך בית כנסת ברחוב שלמה דרדשתי באור עקיבא. ארבעה צוותי כיבוי יצאו לאזור השריפה וגילו את מבנה המקום עולה בלהבות.

כוחות הכיבוי החלו בפעולות הכיבוי ותוך כדי סרקו את בית הכנסת, לאחר שאחד התושבים בשכונה סיפר כי אדם ישן בתוך המבנה. כעבור מספר דקות הסתיימו פעולות הסריקה והכוחות המשיכו בכיבוי השריפה.




לאחר כיבוי השריפה, בעוד המבנה אפוף כולו בעשן, ניגשו כוחות הכיבוי אל ארון הקדוש ופרצו אותו. "נדהמנו", סיפר אחד המתפללים. "כוחות הכיבוי יצאו מהמבנה עם ארבעה ספרי תורה כשהם שלמים".

ל'בחדרי חרדים' נודע, כי הנזק הכבד שנגרם לבית הכנסת היה יכול להימנע כמעט לחלוטין אם התושבים היו מזמינים את כוחות הכיבוי בשניות הראשונות שהבחינו בלהבות האש. "נחשפנו לעובדה שכבר בשעה 6:30 היה מי שהחל לפעול לכיבוי השריפה בכוחות עצמו וצעק לתושבים להזמין את הכיבוי", סיפר רשף משנה דודו וענונו, דובר שירותי כבאות והצלה חדרה ל'בחדרי חרדים'. "כל אחד סמך על השני ועד 6:46 לא קיבלנו קריאה".

לדבריו, עצם העובדה כי כוחות הכיבוי הצליחו לחלץ את ספרי התורה בשלמותם "זהו נס גדול".

נסיבות הדליקה עדיין נבדקות.
חדרה שריפה דליקה ספרי תורה חילוץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד