כ"א תמוז התשפ"ד
27.07.2024

איך ניתן להציל 19 בני אדם ממוות?

דוח חדש חושף כי אם ישודרגו כמאתיים קילומטר כביש חד מסלולי לדרך דו מסלולית, חייהם של 19 בני אדם יכולים להינצל. מנכ"ל אור ירוק: "על ממשלת ישראל לא לקצץ בתקציב ולהמשיך את המגמה, על ידי השקעת תקציבים בשיפור הדרכים"

איך ניתן להציל 19 בני אדם ממוות?



19 בני אדם יכולים להינצל, אם ישודרגו כמאתיים קילומטר כביש עם מסלול אחד לכל כיוון, כך עולה מדוח חדש שמפרסמת עמותת "אור ירוק", ונערך על ידי ד"ר ויקטוריה גיטלמן, ממרכז רן נאור לחקר הבטיחות בדרכים.

בין השנים 2009-2011 נהרגו 260 בני אדם בכבישים החד מסלוליים, אל מול 227 הרוגים בדרכים הדו מסלוליות. בהשוואה להרוג לכל מיליארד קילומטר נסועה, מדובר בפי שלושה הרוגים יותר בדרכים החד מסלוליות. 3.5 הרוגים בדרך דו מסלולית אל מול 10.5 הרוגים בדרך חד מסלולית. בשנים 2009-2011 אירעו 2,882 תאונות דרכים בדרכים חד מסלוליות ומתוכן 198 היו קטלניות, אשר קיפחו את חייהם של 260 בני אדם.

שמואל אבואב, מנכ"ל עמותת אור ירוק: "הירידה במספר ההרוגים מתאונות דרכים בשנת 2012 הינו הישג בלתי מבוטל. על ממשלת ישראל לא לקצץ בתקציב ולהמשיך את המגמה, על ידי השקעת תקציבים בשיפור הדרכים המסכנות את משתמשי הדרך. השקעה בתשתיות דרך הוכחה מצילת חיים ולכן, יש להמשיך ולשפר את הכבישים, כדי להציל את חייהם של בני אדם רבים.

בישראל ישנם 3,438 קילומטר של כבישים עם מסלול אחד לכל כיוון, ללא מפרדה קשיחה, אשר תמנע תאונות חזיתיות. דרכים חד מסלוליות קטלניות פי שתיים וחצי מאשר דרכים דו מסלוליות. הדרכים החד מסלוליות גובות 60% מהרוגי תאונות הדרכים, אף שחלקם בנפח הנסועה עומד על 30%.
דרכים חד מסלוליות מאופיינות באי הפרדה בין הנתיבים, דבר שיוצר חיכוך בין כלי הרכב שבאים מכל צד. לכן, תאונות חזיתיות נפוצות יותר בדרכים אלו וכמו כן, חומרת התאונה גבוהה יותר מאשר בדרך דו מסלולית. 28% מסך תאונות הדרכים בדרכים חד מסלוליות הן קטלניות או קשות, לעומת 19% בלבד בדרכים הדו מסלוליות.
אור ירוק כביש מסלול תאונות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד