ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024

היום שאחרי • כיצד הגיבו גדולי ישראל על התוצאות?

"יאריך ה' ימי הפעילים בטוב", בירך הגר"ע יוסף • "קידוש שם שמים באופן נדיר", הגיב הגר"ח קנייבסקי • והגרי"ג אדלשטיין ציין: "נעשה רצון צדיק של הגראי"ל שטיינמן"

הגר"ע יוסף
הגר"ע יוסף



ש"ס: יעזור לנו לעמוד בפרץ

לאחר פרסום המדגמים, יצאו שלושת מנהיגי תנועת ש"ס אל ביתו של הגר"ע יוסף ברחוב הקבלן, בכדי לבשר לו על התוצאות. לאחר ששמע את התוצאות, אמר מספר מילות שבח והודאה לבורא עולם ושב ללימודו כהרגלו. לאחר דקות אחדות ניסו שוב מנהיגי התנועה ללחוש לאוזנו עוד מספר מילים, אך הגר"ע כבר צלל במעמקי התלמוד ולא היה ניתן להפריעו מלימודו.

לאחר תפילת שחרית הבוקר, אמר הגר"ע: "אני רוצה להודות קודם כל להקב"ה ישתבח שמו 'השם נפשינו בחיים ולא נתן למוט רגלינו', אל יעזבנו ואל יטשנו, הקב"ה גם יעזור לנו לעמוד בפרץ לבטל את גזירת הגיוס על בחורי הישיבות שיוכלו להמשיך עוד ללמוד תורה, ולגדול ולהרביץ תורה בישראל".

כמו-כן הודה הגר"ע לפעילים ולאברכים שמסרו את נפשם להצלחתה של תנועת ש"ס. "אני מודה לשרים שלנו שהלכו מעיר לעיר וכן כל הפעילים שעבדו למען זה - ישלם ה' פעלכם ותהי משכורתכם שלמה מעם ה', כל אלה שעשו למען התנועה יאריך ה' ימיהם בטוב ושנותיהם בנעימים, ונשמע עליהם תמיד בשורות טובות ישועות ונחמות".

הגר"ח קנייבסקיצילום: הגר"ח קנייבסקי
הגר"ח קנייבסקי


יהדות התורה: קידשו שם שמים באופן נדיר

הבוקר התבשר הגראי"ל שטיינמן כי יהדות התורה זכתה ב-7 מנדטים לכנסת וכי מדובר בהישג עצום שיסייע רבות למען קיום עולם התורה. הגראי"ל הגיב: "ברוך ה' שאנשים עשו". אך מלבד השמחה הביע הגראי"ל גם את דאגתו לקראת חוק הגיוס והסכנה שיבטלו את בחורי ישיבות מללמוד תורה.

גם הגר"ח קנייבסקי, שיצא מגדרו לטובת יהדות התורה בבחירות הנוכחיות והשתתף בכינוס בחירות היסטורי ב'לדרמן', ואף הורה אמש ביום הבחירות לאחר מנחה לומר תהילים להצלחת המערכה, שמח הבוקר מאוד עת בישרו לו על התוצאה המרשימה. לאחר תפילת הנץ, הגיעו הרב שמואל אפשטיין והרב אברהם רובינשטיין וסיפרו לגר"ח על התוצאה. הגר"ח הגיב: "ברוך ה' שקידשו שם שמים באופן נדיר שכזה".

אמש הגיעו לביקור במעונו של הגר"ח הח"כים משה גפני ואורי מקלב, יחד עם הרב אברהם רובינשטיין, יעקב גוטרמן וישראל גולומב, והעלו בפני הגר"ח את החשש מפני צמצום כוחה של יהדות התורה, לאחר שהציבור החילוני יצא בהמוניו להצביע. על כך אמר הגר"ח כי בעזרת ה' הציבור החרדי יצא גם הוא בהמוניו ויגדל מספר השליחים בכנסת.

ראש ישיבת פוניבז', הגאון רבי גרשון אדלשטיין אמר הבוקר, כי מאת ה' הייתה זאת, והקב"ה סייע בידו של ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן, הנושא בעול עולם התורה ומנהיג את היהדות החרדית - ונעשה רצון צדיק.

האדמו"ר מויזניץ עם האדמו"ר מצאנז. צילום: יהושע פרוכטרצילום: האדמו"ר מויזניץ עם האדמו"ר מצאנז. צילום: יהושע פרוכטר
האדמו"ר מויזניץ עם האדמו"ר מצאנז. צילום: יהושע פרוכטר




לאחר תפילת שחרית, פתח האדמו"ר מויז'ניץ - שכזכור התגייס בדקה ה-90 והפעיל את חסידיו למען 'יהדות התורה' - בשירת הניגונים 'זכרו תורת משה' ו'כי לה' המלוכה', כאשר מאות החסידים מצטרפים בשירה אדירה. אחר-כך אמר האדמו"ר: "ווי דער הייליגער רבי (זי"ע) רירט אן איז דא הצלחה" (בתרגום חופשי: היכן שיש השראתו של רבינו הק' זי"ע ישנה הצלחה).

בנוסף הגיע האדמו"ר לביקור בשעות הצהריים אצל האדמו"ר מצאנז בנתניה. לאחר ברכת השלום אמר האדמו"ר מויז'ניץ: "ברוך ה' הייתה הצלחה גדולה ליהדות החרדית רואים שכשכולם מאוחדים ישנה הצלחה מרובה". אמר על כך האדמו"ר מצאנז: "שראו גם להיפך". לאחר מכן שוחחו ארוכות על המצב הקשה בו נמצאת היהדות התורתית בארץ ישראל מחד, ועל הפריחה של עולם התורה שלא היתה כדוגמתה בדורות האחרונים, מאידך.

הגר"ש אויערבך, שלמרות חולשתו יצא אמש להצביע, שמע הבוקר את התוצאות, שמח מאוד ואמר כי זהו קידוש ה' גדול. הח"כ השישי של יהדות התורה, ישראל אייכלר, הגיע היום בצהריים לביקור בבית הגר"ש בשכונת שערי חסד בירושלים, והודה לו על תמיכתו הפומבית ביהדות התורה.

הגרמ"צ ברגמן אמר הבוקר, לאחר תפילת שחרית, שבבחירות הכריזו בגאון את דעת התורה הנאמנה. אמש נשאל הגרמ"צ על ידי שני בחורי ישיבה שניגשו אליו ביציאתו מהקלפי ושאלו: היות ששיש להם חברותא בכל בוקר - האם לבטל את הלימוד ולצאת לעבוד לבחירות? הגרמ"צ השיב להם בשם הגר"א קוטלר זצ"ל, שאמר ש"אם הייתי בארץ ישראל והיה בידי להיות ביום הבחירות, הייתי שם מנעולים על דלתות הישיבה שכולם ייצאו לעבוד - כי ביטולה זה הוא קיומה, ואנחנו נלחמים על המשך קיומו של עולם התורה".
בחירות גדולי ישראל הגראי מקום השביעי קלפי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד