כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

תפרח סוערת: הבחורים נפצעו בתאונה - ונזרקו מהישיבה

חמשת פעילי ש"ס שנפצעו בתאונה - נזרקו מישיבת 'תושיה' בתפרח, לאחר שהתברר שנהגו ללא רישיון • תושב היישוב יצחק אריאל מאשים: עונש משמים על שפגעו בי

תפרח. צילום ארכיון
תפרח. צילום ארכיון



בערב שבת האחרון נפצעו חמשה בחורי ישיבה שנסעו בכביש 767 המוביל מאלומות ליבנאל בגליל. הבחורים, שהיו בדרכם לשהות בשבת ביבנאל - נפצעו בדרגות פציעה שונות, לאחר שהתהפכו לתוך תעלה. אחד מהם נפצע קשה ופונה מזירת התאונה באמצעות מסוק. חבריו פונו באורח בינוני וקל לבתי החולים הסמוכים. מאוחר יותר התברר כי הבחורים היו פעילים במטה 'ברסלב למען ש"ס'.

אלא שזהו רק קצה הקרחון של הסיפור.

ממידע שהגיע ל'בחדרי חרדים' עולה, כי בחורי הישיבה הם תלמידי ישיבת 'תושיה' בתפרח. מחקירת התאונה על ידי המשטרה התברר כי נהג הרכב היה ללא רישיון נהיגה, והוא קיבל מוקדם יותר את הרכב מאברך המתגורר בישוב ונוהג להשכיר רכבים בשחור. תמורת הפקדת צ'ק הוא שם בידו של הבחור את מפתחות הרכב - מבלי לבדוק האם הוא מחזיק ברישיון. המשטרה עצרה את האברך לחקירה ושחררה אותו, תוך שהיא ממליצה לפרקליטות להגיש נגדו כתב אישום.

בהנהלת הישיבה שמעו על המקרה והחליטו פה אחד: אין מקומם של הבחורים בישיבה.

אחד מתלמידי הישיבה מסביר ל'בחדרי חרדים' הסביר כי בישיבה זעמו כך שהבחורים פעלו למען מפלגה ספרדית, אך בעיקר על העובדה שהם סיכנו את חייהם ונהגו ברכב ללא רישיון. "גם אם היה בידם רישיון", הוא מוסיף. "הישיבה הייתה מעיפה אותם משורותיה".

אריאל: עונש משמים על מה שעשו לי

בתוך כך, הרוחות בישוב 'תפרח' סוערות, היות ויש מי שטוען כי קיימת סיבה לתאונה הקשה.

יצחק אריאל, דמות ליטאית שנויה במחלוקת מהישוב, שהתמודד בעבר עם מאבק קשה של הישיבה נגדו, טוען כי חלק מהבחורים היו אלו שפעלו במלחמה נגדו. הוא מעלה עוד נקודה, לפיה הרכב שבו נסעו הבחורים - הוא אותו רכב ששכר מהאברך מיד לאחר שרכבו רוסס בגרפיטי - לכאורה על ידי בחורי הישיבה.

על פי אריאל, התאריך הלועזי של התאונה הוא התאריך שבו רוסס רכבו לפני שנתיים. "יש יד מכוונת", הוא אומר ל'בחדרי חרדים'. "בעבר חלמתי שיש קפידה גדולה על המעשים נגדי וכל מילה מיותרת".

במשטרה אישרו את פרטי האירוע ל'בחדרי חרדים', וביקשו לציין כי "בעל רכב המעביר את רכבו לאיש אחר, באחריותו המלאה לוודא כי הינו בעל רישיון נהיגה, ויותר מכך שסוג הרישיון מתאים לכלי הרכב. בעל הרכב נושא באחריות, ובמידה והנהג ייענש, גם בעל הרכב ייענש", דברי פקד זיוון פריידין, דובר משטרת התנועה.
תפרח בחורים אריאל ישיבה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד