כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024

בחרו לחגוג: אירועי יום הבחירות בחצרות החסידים

גור, דושינסקיא, סטריקוב, תולדות אברהם יצחק, תולדות אהרן, זוטשקא וטעמשוואר חגגו אירועים ביום הבחירות • ומה עשו בגור כדי לא לפגוע בפעילות לבחירות?

חתונה בתולדות אהרן. צילום ארכיון: נתי שוחט, יונתן סינדל/פלאש90
חתונה בתולדות אהרן. צילום ארכיון: נתי שוחט, יונתן סינדל/פלאש90



יום הבחירות, היה גם יום שמחת ליבם של כמה וכמה צאצאי אדמו"רים שנישאו ביום זה, שנכפל בו כי טוב.

באולמי מודיעין שברמת גן התקיימה שמחת נישואי הנינה הראשונה של האדמו"ר בעל ה'פני מנחם' מגור זצ"ל, נכדה לבנו הגאון רבי יעקב מאיר אלתר, בת לחתנו הרב מרדכי ברלינר, עב"ג בן הגאון רבי יהודה אריה לייב זילברשטיין, רב בית המדרש גור ברחוב דסלר בבני ברק.

עד כה, כל החופות של צאצאי ה'פני מנחם' שהתקיימו בבני ברק, נערכו ברחבה שליד סמינר גור בשיכון ה' בבני ברק, כדי להכיל את המוני המוזמנים והחסידים. אולם הפעם - בשל הבחירות ונבצרות הקהל הרחב להשתתף בשמחה - החופה התקיימה באולמי מודיעין ובמסגרת משפחתית מצומצמת, כדי שלא לפגוע בעבודת הפעילים למען יהדות התורה.

האדמו"ר מגור, שהגיע בבוקר יום שלישי לבני ברק כדי להצביע, נותר בעיר עד שעות הערב כדי להשתתף בחתונה.

חתונה נוספת שהתקיימה ביום זה, הייתה בחצרות דושינסקיא-סטריקוב: מדובר בשמחת הנישואין לבן הגאון רבי מרדכי יהודה דושינסקיא, רב חסידי דושינסקיא בבית שמש, עם בת הגאון רבי יעקב יהושע ענגלענדער, ראש ישיבת מחנובקא וחתן הגאון רבי משה שטרן, שהתקיימה באולמי כתר הרימון בבני ברק.

בחתונה השתתף גם האורח האדמו"ר מהרי"י מסאטמר המבקר כעת בארץ, שהגיע לאחר יום תפילות שערך בקברי הצדיקים בגליל. היה זה מחזה מיוחד שהריץ אליו את כל המוזמנים, שהצטופפו סביב האורח וביקש לזון עיניהם מהמראה המרגש בו רקד האדמו"ר עם המחותנים.

באולם האודיטוריום בביתר עילית, התקיימה חתונת נכד האדמו"ר מתולדות אברהם יצחק, בן לבנו הגאון רבי חיים מאיר קאהן, רב בית המדרש תולדות אברהם יצחק בביתר עילית, וחתן הגר"מ ברנסדורפר זצ"ל, בעל ה'קנה בושם', עם בת הרה"ג דוד שוימר, מו"צ וראש כולל בירושלים.

שמחה נוספת התקיימה בחצר הקודש תולדות אהרן-זוטשקא-טעמשוואר: הגאון רבי משה קאהן, ראש ישיבת תולדות אהרן ובן האדמו"ר מתולדות אהרן זצ"ל, השיא את בתו בהיכל בית המדרש הגדול תולדות אהרן בירושלים, עם נכד האדמו"ר מזוטשקא, בן לחתנו הגאון רבי חיים לייפער, רב ביהמ"ד טמשוואר באלעד ובן האדמו"ר מטמשוואר ארה"ב.

זוהי החתונה הראשונה המתקיימת בבית המדרש, מאז עלה האדמו"ר על כס ההנהגה. בעשור האחרון, כל החתונות של החצר התקיימו באולמות שונים, מה שדרש שינוע ההמונים אל השמחות באמצעי תחבורה. הפעם, הוחלט כי ניתן להסתפק בבית המדרש - שכזכור הורחב באורח משמעותי לפני כשנתיים. דוד הכלה, האדמו"ר מתולדות אהרן, הביע את סיפוקו מהעובדה שהשמחה התקיימה 'קרוב לבית' והחסידים לא נאלצו לכתת רגליהם למקומות מרוחקים, מה שאפשר לחתונה להסתיים בשעה מוקדמת יחסית.
אדמו''ר בחירות נכד ביתר עילית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד