כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024

סאטמר האכילו - והמשפחה התגייסה למען יהדות התורה...

כשמתנדבי ארגון 'התמר' השייך לסאטמר האכילו בני משפחה חילונית בתל השומר, הם לא פיללו כי בני המשפחה יכירו תודה באמצעות... גיוס מצביעים ליהדות התורה

תעמולת ג'. צילום: עוזי ברק
תעמולת ג'. צילום: עוזי ברק



חסידי סאטמר אינם משתתפים בבחירות כידוע, וישנם גם סיפורי מעשיות על הצעות של גורמים בחסידות לשלם מאה דולר בתמורה להפקדת תעודת זהות בידיהם למשך יום הבחירות, כך שהמפקיד לא יממש את זכות ההצבעה. אולם המקרה הבא, קושר בעקיפין בין חסידי סאטמר - להצבעה בפועל למען יהדות התורה, ודוקא של משפחה חילונית לחלוטין.

המקרה אירע במהלך יום הבחירות בקיבוץ טללים שבדרום הארץ. אחד הפעילים של יהדות התורה שביקר בקלפי המקומי, הבחין במשפחה חילונית העומדת סמוך לקלפי, ומשכנעת עוברים ושבים להצביע ג'. בני המשפחה החזיקו בידיהם פליירים של יהדות התורה והפעילו את היכרותם עם התושבים על מנת להשפיע עליהם להצביע עבורה.

אחד התושבים, שלא יכול היה לכבוש את יצר סקרנותו פנה אל בני המשפחה ושאל: "מה לכם וליהדות התורה? איזה אינטרס יש לכם להצביע ולפעול עבור סיעה זו?"

התשובה המפתיעה לא איחרה לבוא: "יש לנו הכרת הטוב לחרדים", פתחו הללו את סגור ליבם, "בתנו אושפזה לפני שבועיים במרכז הרפואי שיבא בתל השומר. במהלך השבת, עברו לידינו חרדים עוטי שחורים, לבושי שטריימלאך וקפוטות, וחילקו לנו מנות מזון ושתיה, כדי שנשביע את נפשנו. על האריזות הופיע 'ארגון ביקור חולים התמר' (של חסידי סאטמר בהנהלת הרב אברהם עקשטיין). היינו אחוזי התפעלות מהמסירות הוולונטרית שלהם לכל אלו שסועדים את החולים, בלא לבדוק בציציותיהם אם מדובר בחילונים או חרדים. לכן אנו מבקשים לגמול טובה לחרדים ולגייס עבורם מצביעים רבים ככל האפשר..."
התמר סאטמר בחירות תמיכה אולם

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד