י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

האיש שחזה מראש • ליצמן: "נכניס 7 נציגים"

ח"כ יעקב ליצמן חזה בראיון שהעניק לעיתון 'אשדוד בכותרות' לפני מספר חדשים: "יהדות התורה תכניס 7 נציגים לכנסת" • "גם אם אחוזי ההצבעה יהיו גבוהים יהיו 7 נציגים"

ליצמן בסיום מערכת הבחירות צילום: עוזי ברק
ליצמן בסיום מערכת הבחירות צילום: עוזי ברק



סגן שר הבריאות, יעקב ליצמן, העניק ראיון משותף לפני מספר חודשים, יחד עם סגן ראש העיר אשדוד, מרדכי ליברמן, לעיתון 'אשדוד בכותרות'. כותרת הראיון הייתה אז: "אם הציבור יתגייס, נוכל להכניס בקלות לכנסת שבעה נציגים".

הנה קטע מהראיון:

ליצמן: "אם אהיה סגן שר בריאות בממשלה הבאה, לא אני ולא אתה יכולים לדעת זאת לעת עתה. אם כי הצהרתי כי זה יהיה התיק המועדף עלי במקרה ונחבור לקואליציה הבאה. חשוב גם לזכור כי במקרה שליהדות התורה יהיו רק חמשה מנדטים בכנסת הקרובה הרי שאני, כפי שכבר הצהרתי לפני חודשים רבים, אקיים את הסכם הרוטציה שעליו אני חתום ואתפטר מהכנסת לאחר מלאות מחצית קדנציה לטובת ח"כ הרב ישראל אייכלר נציג בעלזא. זאת 'להוציא מליבם' של מי שחשב אחרת. אצלינו מילה זו מילה".

• הזכרת את הסכם הרוטציה. נראה לך כי קיים סיכוי ש'יהדות התורה' תמנה לאחר הבחירות יותר מחמשה מנדטים?

"כן, בהחלט. 'יהדות התורה' תמנה לאחר הבחירות שישה או שבעה מנדטים. וזו לא תחזית מנותקת. אני מדבר על תחזית שמבוססת על נתונים ריאליים".

• אולי אם ביום הבחירות ישרור מזג אוויר חורפי במיוחד, מה שיוביל לירידה חדה באחוזי ההצבעה הכללים ולעלייה יחסית בכוחן של המפלגות החרדיות...

"אם יהיה מזג אוויר כמו שאתה מתאר, אזי ל'יהדות התורה' יהיו למחרת הבחירות שמונה חברי כנסת. אבל גם אם אחוזי ההצבעה יהיו גבוהים, אם הציבור כולו ירתם ויפעל למצות את כוחו – בלי לנסות למשוך קולות מבחוץ - אנו נכנסים אי"ה שבעה נציגים לכנסת הבאה, דבר שלא ספק יהיה 'מכפיל כח' של הציבור החרדי".



יעקב ליצמן בחירות יהדות התורה מנדטים תחזית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד