כ"ז אייר התשפ"ד
04.06.2024

יאיר לפיד הכריע נתניהו: "לא אצטרף לגוש חוסם עם זועבי"

ישראל הולכת לממשלת ליכוד • יו"ר 'יש עתיד' שם קץ לחרושת הספינים של השמאל • מצהיר: "לא אעשה גוש חוסם עם חנין זועבי" • ליברמן מציע ללפיד את משרד האוצר

יאיר לפיד. צילום: פלאש90
יאיר לפיד. צילום: פלאש90



יו"ר מפלגת העבודה הודיע שהיא מוכנה להמליץ עליו לראשות הממשלה בפני נשיא המדינה, אבל יאיר לפיד הכריע הערב (ד), ישראל הולכת לממשלה נוספת תחת בנימין נתניהו.


יו"ר מפלגת יש עתיד, יאיר לפיד, מסר הצהרה לתקשורת בפתח ביתו שבשכונת רמת אביב ג' בתל אביב, שבה קרא לשלי יחימוביץ' לרדת מהאפשרות של הקמת גוש חוסם. "אני רוצה להוריד את העניין הזה. אני לא אעשה גוש חוסם עם חנין זועבי"

"אתמול אזרחי ישראל בחרו בנורמאליות ובתקווה", אמר, "וחזר להם הצבע ללחיים. שמעתי את מסיבת העיתונאים של רה"מ ומדבר על דברים שדיברנו עליהם בשנה האחרונה. שוויון בנטל, מצבו של מעמד הביניים והצורך לעזור לו בחינוך ובדיור ובכל מה שחשוב לאנשים שגרים פה ואוהבים את המקום הזה.

"שמעתי גם את הדיבור על גוש חוסם", הוסיף, "לא נעשה גוש חוסם עם חנין זועבי. צריך לעבוד על פי תוצאות הבחירות.

"קשה להסיר את ההתרגשות", סיים, "אני רוצה להודות למתנדבים אנשים צעירים שבאו הסתכלו ואמרו נקדיש חודשים ושבועות ללא שינה למשהו שאנו מאמינים בו, היום יש כאן משהו שהוא קצת טוב יותר".

דבריו של לפיד באו כתגובה לדבריה של יחימוביץ', שהצהירה כי היא מוכנה להמליץ עליו בפני הנשיא שמעון פרס - כדי ליצור גוש חוסם נגד בנימין נתניהו.

גורמים במפלגתו של לפיד אמרו לתקשורת כי "הטריק של יחימוביץ' לא יצליח. היא מנסה לסנדל את לפיד רק כדי להסיט את הדיון מהתוצאות העגומות של העבודה בבחירות. אם היא באמת רוצה את טובת המדינה אז שתוכיח את זה, ותקרא כמונו להקמת ממשלת אחדות רחבה".

ליברמן מציע אוצר

הערב (ד') בישיבת סיעת ישראל ביתנו, אמר ליברמן כי "אין ספק ששותף עם 19 מנדטים זה שותף בכיר. ננהל משא ומתן ואנחנו מודעים לאותה הצלחה וזה יקבל ביטוי במידה וירצה להצטרף. דווקא יאיר לפיד, שדיבר הרבה על מעמד הביניים והמחאה החברתית, טבעי שיתמקד בנושאי פנים וייקח אולי את תיק האוצר, אבל אני מעלה ספקולציה ולא משהו באמת רציני", הדגיש ליברמן.

ביחס לתוצאות הבחירות אמר ליברמן: "שמעתי הרבה תלונות בבחירות, שהכל משעמם ואין דרמות, לפחות התוצאות סיפקו לנו דרמה אמיתית. זה הסתיים באקורדים מאוד שמחים. אין ספק שנרכיב את הממשלה הבאה, וברור לכולם שנתניהו גם בקדנציה הבאה ישמש כראש ממשלת ישראל. האיחוד עם הליכוד השיג שני דברים: המשכיות של המחנה הלאומי כמי שהוביל את המדינה גם בקדנציה הבאה וגם המשכיות של ראש הממשלה בקדנציה הבאה. בלי האיחוד התמונה הייתה כנראה אחרת לגמרי".

בנוגע לקואליציה הבאה, אמר ליברמן כי "איננו פוסלים אף אחד. אין לי ספק שגם המפלגות החרדיות מבינות שאי אפשר להמשיך כך כאילו לא קרה כלום וגם הן יצטרכו להתגמש. כל מי שיקבל את העקרונות יהיה יותר ממוזמן לקחת חלק גם בקואליציה וגם באותם שינויים".
יאיר לפיד ימין שמאל בחירות כנסת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד