כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

אש בלב קרית יואל: שש משפחות נותרו ברחוב • תיעוד

שתי דלקות פרצו בקרית יואל שבמונרו: שש משפחות נותרו ללא קורת-גג • כל הרכוש עלה באש • יו"ר 'מצילי אש' מספר על השתלשלות האירועים הדרמטיים • צפו

אש בלב קרית יואל: שש משפחות נותרו ברחוב • תיעוד

במשך שמונה שעות רצופות עמלו אתמול (ד) אנשי 'מצילי אש' בקרית יואל שבמונרו, לצד 70 כבאים, לכבות אש שפרצה בבניין בן 3 קומות ברחוב פרמישלאן. האש פרצה בשעות הצהריים והתפשטה במהירות לעבר כל הדירות.

ישעיהו בלומנטל, יו"ר מצילי אש, מספר על השתלשלות האירועים: "האש פרצה בקומה האמצעית מתנור חשמל קטן שדלק באמבטיה וגרם לקצר חשמלי בארון החשמל שבמרתף. הקצר החשמלי גרם להתלקחות פנימית של האש - שבערה בתוך תעלות החשמל שבקירות והתפשטה במהירות לכל חלקי הבניין.

"רוב המשפחות לא היו בבית, מלבד משפחה שמתגוררת בקומה התחתונה, אשר לה שני ילדים נכים. שתי משפחות נוספות, אחד הדיירים נמצא עכשו בארץ בחתונה של סאטמר, ודייר שני נמצא באומן.

"כשהגענו למקום חילצנו מהר את כל המשפחות, סגרנו את המקום ולא הרשנו להם להיכנס לדירות לקחת דברים. ניסינו להשתלט על האש בזרנוקי המים, אבל אז התברר שהאש מתפשטת בתוך הקירות. התחלנו לקרוע את קירות הבית, כדי להשתלט על האש.

"שמונה שעות לקח לנו. הכל נשרף, מזוזות, תפילין, ספרי קדוש, מסמכים חשובים, כרטיסי אשראי, מסמכים מזהים, שטריימלך יוקרתיים. כל תכולת הבית של כל ששת המשפחות - כולן ברוכות ילדים, וזה כולל משפחה שהיתה אמורה להשתתף בחתונת בן משפחה באותו לילה - שנותרה רק עם הבגדים שלגופם.

"הבעיה היתה שבחוץ שורר קור עז, עד כדי כך שמי הזרנוקים קפאו בצינורות או באוויר עוד לפני שהגיעו לאש. למזלנו הצלחנו לשכן את כל המשפחות אצל אנשים בסביבה, דבר שהיה קשה במיוחד, בגלל שכל אחת מהמשפחות שמתגוררות בבניין, הן משפחות מרובות ילדים.

"באותו זמן, כאשר כמעט כבר הצלחנו להשתלט על האש, קיבלנו קריאה לאש אחרת שפרצה ברחוב מאונטיין ראוד בקריה. הפעם מדובר היה בבניין של 12 דירות. למזלנו תפסנו את האש בזמן והצלחנו להשתלט עליה תוך שלושת רבעי שעה.

"הבעיה היא ששש משפחות נותרו בחוסר כל. המשמעות היא שצריך לגייס סכומי כסף גדולים באופן מיידי כדי לקנות ביגוד מינימלי לבני הבית, ואחר כך לדאוג להם לקורת גג, לריהוט, למסמכים מזהים וכו'.

"לצורך כך קיימנו כנס חירום בביתו של רב השכונה, בהשתתפות ארגון חברים ועסקנים, והחלטנו לפתוח קרן לטובת המשפחות. בינתיים ניסינו לדאוג לאכסניה למשפחות למשך השבוע הקרוב".

















מונורו אש קרית יואל שריפה כיבוי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד