כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

מה העלים משרד השיכון מדיירי הדיור הציבורי?

יום לפני הבחירות מפלגת "צדק חברתי" עסקה בקמפיין מסוג אחר: תזכורת למתגוררים בדיור ציבורי כי הם רשאים לרכוש דירתם בהנחה מיוחדת • משרד השיכון התעלם

דיור ציבורי בהנחה. אילוסטרציה
דיור ציבורי בהנחה. אילוסטרציה

מפלגת צדק חברתי, בראשות גד הרן, אמנם לא עברה את אחוז החסימה, אבל מתברר כי יום לפני הבחירות (ב') ניסתה לסייע לדיירי הדיור הציבורי. קשה לדעת האם יצליחו, מה גם שזהותו של שר הבינוי והשיכון הבא עדיין לא ידועה.

ביום שני האחרון הציפו אנשי המפלגה את לשכתו של השר אריאל אטיאס בעשרות מכתבים של דיירי הדיור הציבורי, המבקשים לרכוש את דירותיהם לאור סיום הקפאת חוק הדיור הציבורי.

לדבריהם, בלשכת השר סירבו לקבל את המכתבים.

הצעד הבא שלהם היה פנייה למחוז ירושלים של משרד הבינוי והשיכון, שם, לבסוף, התקבלו המכתבים.

במקביל, הגישה גם סיעת מרצ עתירה בנושא הדיור הציבורי. "אנו מברכים על כך שבעקבות הגשת עתירתנו בשבוע שעבר נזכרה מרצ בדיירי הדיור הציבורי. אין ספק שהצלחנו להמריץ את מרצ אחרי שנים רבות שלא נקטה פעולה משפטית בעניין הזה".

ברקע עומד סיום הקפאת חוק הדיור הציבורי ב-1.1.2013, כאשר רבים מהדיירים הזכאים לרכוש את דירתם אינם מודעים להטבה זו או לדרכים בהן ניתן לקבלה.

בשבוע האחרון עברה מפלגת צדק חברתי בבתים רבים של דיירי הדיור הציבורי, הציגה להם את החוק בדבר זכותם לרכוש את דירתם והחתימה אותם על טפסים בהם הם מבקשים לממש זכות זו.

בעשרות המכתבים ששוגרו ללשכת השר הובעה דרישה לשלוח מכתבים לכל דיירי הדיור הציבורי בארץ המיידע אותם באופן אישי על זכותם לרכוש את דירותיהם ועל הדרך לביצוע הרכישה.

גד הרן, יו"ר מפלגת צדק חברתי, אמר: "אנו רואים בחומרה רבה את העובדה שמשרד הבינוי והשיכון אינו מיידע את דיירי הדיור הציבורי על זכותם לרכוש את דירותיהם בהנחה על פי חוק.
חובת השר אטיאס, המדבר תמיד על הדאגה לשכבות החלשות, לעשות מאמץ מיוחד על מנת שדיירי הדיור הציבורי יוכלו להשתמש בחלון ההזדמנויות הנדיר שנפרץ זה עתה לאחר שלא הייתה שום אפשרות לממש חוק זה בשל חוק ההסדרים".

מלשכת השר היוצא אריאל אטיאס לא התקבלה תגובה עד למועד כתיבת הכתבה.
דיור ציבורי צדק חברתי אריאל אטיאס הנחה תזכורת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד