ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024

סופסוף: ביבי התקשר לבנט • נפגש עם לפיד

התוצאות כבר הגיעו, אבל הטלפון לא צילצל: נתניהו שוחח עם אלי ישי, אריה דרעי, יאיר לפיד, יעקב ליצמן ומשה גפני - ושמר את השיחה עם בנט לסיום • למה?

נפתלי בנט. צילום: פלאש90
נפתלי בנט. צילום: פלאש90

רק אחרי שחלפו יומיים מאז נודעו תוצאות הבחירות, התקשר ראש הממשלה בנימין נתניהו, אל יו"ר הבית היהודי, נפתלי בנט. השניים החליפו במהלך השיחה ברכות הדדיות על הישגיהם בבחירות.

ביומיים האחרונים הספיק נתניהו לשוחח עם מספר שותפים אפשריים בקואליציה שיקים. כך, למשל, אחרי היוודע תוצאות הבחירות מיהר נתניהו להתקשר לאלי ישי ולאריה דרעי מש"ס. הטלפון הבא של נתניהו היה אל מי שנחשב להפתעת הבחירות, יאיר לפיד. בהמשך התקשר גם לשני קודקודי יהדות התורה - יעקב ליצמן ומשה גפני.

עד לשעות הצהריים היום (ה) - ועל אף שברור כי רוב הסיכויים הם שהבית היהודי תהיה חברה בקואליציה - נתניהו טרם התקשר לבנט כדי לברכו על הישגו הגדול בבחירות (הבית היהודי קיבלה פי ארבעה מבכנסת הקודמת) או לדון עמו באפשרות של שיתוף פעולה.

בין נתניהו לבנט ישנם יחסים טעונים, בעיקר על רקע הנסיבות שהובילו לסיום עבודתו של בנט כראש לשכתו של ראש הממשלה, כשזה היה יו"ר האופוזיציה. לפי השמועות, התרחש ריב עם רעייתו של ראש הממשלה שרה - שמאז נוטרת לו טינה. היו אף שטענו כי אשת ראש הממשלה ניסתה להתערב, באמצעות שליחים, בפריימריז של הבית היהודי, כדי למנוע את נצחונו של בנט.

ובכל זאת, ועל אף שהתקשורת תנסה להבליט את הנימוקים האישיים ולא את הנימוקים העניינים, יכולות להיות גם סיבות אחרות להעדפת יאיר לפיד על פני בנט. אסור לשכוח כי לליכודניקים יש בטן מלאה על כך שרבים מהמתנחלים התפקדו לליכוד, השפיעו על רשימת המועמדים לכנסת (פייגלין ושות'), אבל בסופו של דבר העניקו לבית היהודי אחוזים גבוהים ביישובים - מה שמעורר את כעסו של נתניהו.

אבל יותר מהכל, סביר להניח, כי הסיבה האמיתית היא זו: אילו היה נתניהו מתקשר אל בנט מיד, היה זוכה לביקורת (לפחות בחלק גדול מכלי התקשורת), כאשר העיתונאים היו מפציעים עם כותרות שליליות: "נתניהו מעדיף את אורית סטרוק על יאיר לפיד", ועל זה הדרך.

ובכן, מתברר כי מי שמנעה מראש הממשלה להתקשר אל בנט היא רעייתו, שרה נתניהו, שסבורה שהדבר אינו טוב לבעלה. גורם בכיר בליכוד אמר לי מספר ימים לפני יום הבחירות, עוד בטרם נודע גודל הכשלון של הליכוד-ביתנו, את המילים הבאות: "תאמיני לי, אומרים עליה שהיא מתערבת. אם ביבי רק היה שומע לה, ולא ליועצים האחרים שלו, הוא היה מונע מעצמו הרבה צרות".

כך או כך, משיקוליה שלה חושבת שרה נתניהו (ולא רק בשל מניעים אישיים) שלא נכון היה לפנות לבנט בשלב הראשוני, והוא נותר אחרון בסבב.

בתוך כך, נתניהו נפגש בצהריים במעונו הרשמי בירושלים עם יו"ר יש עתיד יאיר לפיד. בלשכת ראש הממשלה אמרו כי הפגישה - שנמשכה שעתיים וחצי - התנהלה באווירה טובה מאוד. השניים דנו, כדברי ההודעה, "באתגרים שעומדים בפני המדינה ובדרכים להתמודד איתם וקבעו להיפגש שוב בקרוב".
נפתלי בנט בנימין נתניהו קואליציה בחירות טלפון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד