י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

44% מהציבור: רוצים גם את ש"ס בקואליציה

נתניהו החל בסבב שיחות עם ראשי המפלגות היהודיות והציוניות • אבל איזו קואליציה מעדיפים בוחרי הליכוד ביתנו? • ואיזו קואליציה זוכה למרבית התמיכה בציבור ובליכוד?

דרעי וישי חוגגים. צילום: קובי הר צבי
דרעי וישי חוגגים. צילום: קובי הר צבי

סקר עיתון 'מעריב' שנערך ופורסם היום (ו') מצביע על מגמה ברורה בקרב מצביעי הליכוד-ביתנו. כ-41 אחוזים ממצביעי 'מחל' בקלפי רוצים לראות קואליציה שתכלול בראש ובראשונה את שני כוכבי הבחירות - יאיר לפיד ונפתלי בנט.

השניים, אשר חולקים עמדות משותפות במגוון תחומים, ואשר הצהירו במהלך הבחירות כי יפעלו להורדת יוקר המחיה, הפחתת הנטל על מעמד הביניים וינסו לקדם את הדיור, רואים את עצמם כמי שמעוניינים להיכנס לממשלה הבאה ולקחת בה תפקידי מפתח.

על פי הסקר של מעריב, קואליציה שכוללת את הליכוד ביתנו (31 מנדטים), יש עתיד (19), הבית היהודי (12) וש"ס (11) - סך הכל 73 מנדטים - זוכה לתמיכת 21 אחוזים מכלל המדגם ו-23 אחוזים של בוחרי הליכוד ביתנו.

עוד בנושא:
נתניהו ללפיד: קח חוץ או אוצר • מקורביו: יעדיף השיכון

האופציה שכוללת את הליכוד ביתנו, יש עתיד וש"ס (יחד 61 מנדטים) זוכה לתמיכה של 23 אחוזים מכלל המדגם ורק 12 אחוזים מצד בוחרי הליכוד ביתנו.

האופציה שזוכה לתמיכה הגדולה ביותר היא זאת שכוללת את הליכוד ביתנו, יש עתיד והבית היהודי(62 מנדטים) - עם 38 אחוזים מקרב כלל המדגם ו-41 אחוזים מקרב בוחרי הליכוד ביתנו.

טעות הדגימה המירבית של הסקר עומדת על 4.5 אחוז. שאר האחוזים התנגדו או לא השיבו.

עוד שאלה בסקר, שהופנתה הפעם למצביעי יאיר לפיד, מלמדת על כך שאת רוב התמיכה שלו הוא קיבל בימים הסמוכים לבחירות.

על השאלה מתי קיבלת את ההחלטה להצביע ללפיד ענו כ-41 אחוזים כי קיבלו אותה במהלך הימים האחרונים שלפני הבחירות, 21 אחוזים ביום הבחירות עצמו, 19 אחוזים בשבועות שלפני יום הבחירות, ורק שלושה אחוזים בחודשים האחרונים לפני יום הבחירות.
סקר בחירות הליכוד ביתנו ש''ס יש עתיד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד