י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

רייסנר: "חריש לא אבודה. הכל תלוי בציבור החרדי"

יקי רייסנר, איש הנדל"ן החרדי שהזהיר בקמפיין מיוחד מציפיות מופרזות בחריש, נותר אופטימי • "חריש יכולה להישאר חרדית, אם החרדים יתנהלו נכון מול הקבלנים"

יקי רייסנר
יקי רייסנר



יקי רייסנר, מנהל חברת הבניה צ. לנדאו, צופה ב'נבואתו' מתגשמת, אך דווקא מכיוון לא צפוי, רייסנר שהזהיר בקמפיין מיוחד לא להתפתות להבטחות לדירות במחירי רצפה ומטה בחריש, והבהיר כי לפי תחשיב שערך – דירה במקום תעלה לא פחות מ-640 אלף שקל (עלויות בלבד, במידה והדירות יימכרו ללא רווח כלל), לבטח לא פילל כי ארבעה חודשים אחרי הקמפיין תפסול ועדת המכרזים את הצעותיהן של העמותות החרדיות, שנפלו בדבר כה שולי לכאורה – של התאגדות בניגוד לחוקי המכרז.

עם זאת, בשיחה עמו, מסרב רייסנר להיסחף גם לכיוון הפסימי, "הזהרתי בזמנו שאין 'מציאות' ומחיר דירה לא יכול לעלות פחות מ-640 אלף שקל, אך גם כעת מן הראוי להבין שלא הכול שחור, הדירות הללו עדיין יכולות להימכר לציבור החרדי, וחריש לא אבודה לחלוטין, אך זה בתנאי שהציבור יתעשת במהירות, יבין את המצב ויתנהל נכון מול הקבלנים שזכו במכרז".
אז על מה האבל הגדול?

רייסנר: "זה תלוי בציפיות. אנשים חשבו לקבל דירה מעמותה במחיר של 640 אלף שקל, שאינו כולל ערבות בנקאית, מכיל אבזור בסיסי מינוס ותאריך היעד לרוב הוא בגדר המלצה בלבד. במקום זאת הם יאלצו לשלם עוד כ-80 עד מאה אלף שקל, סכום משמעותי לכל הדעות, אך יקבלו עבורו גם תמורה מלאה ברכישת הדירה מקבלן, דהיינו ערבות בנקאית, אבזור איכותי, ותאריך יעד שכל חריגה ממנו תזכה אותם בפיצוי הולם, ואגב, גם התחשיב שפרסמתי ודיבר על 640 אלף שקל לדירה, חושב לפי 15 אלף שקל מחיר קרקע, העמותות הציעו בפועל סכומים של כ-50 אלף, כך שהמחיר היה מטפס בכ-35 אלף שקל נוספים בכל מקרה".

לדבריו, הוא מסכים לחלוטין שדבריו של שר השיכון אריאל אטיאס, שהתבטא בראיונות בימים האחרונים כי 'חריש תהיה עיר חרדית' - אפשריים. "זה בהחלט יתכן, כבר הוכח בעבר שהחילונים לא נלהבים לגור שם, והחרדים בהחלט יכולים 'לכבוש' את העיר ולהשתחרר מעט ממצוקת הדיור. השאלה אם אנשים מסוגלים להבין שגם 740 אלף שקל זה מחיר מציאה ולסגור מול הקבלנים, כי אם הקבלנים יפנו כבר לציבור החילוני המחיר עשוי להאמיר עוד, גם לרמה של 800 אלף שקל".

ומה ניתן להפיק כלקח להבא? רייסנר מסרב לשלול לחלוטין את שיטת העמותות וקבוצות הרכישה. "יש לכל דבר יתרונות וחסרונות. לכשעצמי אני חושב שאדם בר דעת יעדיף לרכוש מקבלן, ולו בשל שיקול תאריך הסיום, תראה כמה פרויקטים ומכרזים שעמותות זכו בהן כבר לפני שנים, והקרקע עוד לא ראתה את הטרקטורים אפילו דרך משקפת.. אצל קבלן אין ולא יכול להיות דבר כזה. אבל אולי אנשים יפנימו יותר שרכישת דירה היא עסק רציני ולא מכירת נעליים על דוכן סמוך לשטיבל".
חריש כישלון עמותות ערבות מחיר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד