כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

מהומות במצרים: שוקלת להכריז מצב חירום

יום השנה השני לפרוץ המהפכה בקהיר, בשילוב גזר דין מוות ל-21 נאשמים בטבח בפורט סעיד - הוציא את ההמונים לרחובות • 39 הרוגים ומאות פצועים במהומות

התפרעויות במצרים. צילום ארכיון
התפרעויות במצרים. צילום ארכיון

מצרים חוזרת לבעור: בעקבות החלטת בית המשפט היום (שבת) לגזור גזר דין מוות על 21 בני אדם, לאחר שהורשעו באחריות למותם של 74 אוהדי כדורגל באסון במגרש בפורט סעיד בשנה שעברה, יצאו המונים לרחובות בגל חדש של מחאה נגד שלטונו של איש 'האחים המוסלמים' מוחמד מורסי.

39 בני אדם נהרגו בעימותים פרצו עקב ההכרעה. בין ההרוגים שני שוטרים - שנורו למוות סמוך לבית הכלא בפורט סעיד - בו שוהים המורשעים. למעלה מ-300 בני אדם נפצעו.

ההחלטה על הוצאתם להורג של 21 המורשעים עדיין טעונה אישור מהמופתי, שהוא הסמכות העליונה במדינה - אשר מקבל את ההכרעה הסופית בנושא עונשי מוות.

גורמים ביטחוניים במצרים הגדירו את האלימות כ'חסרת תקדים'. לדבריהם, אנשים רבים ירו בהיסטריה אש חיה ברחובות וניסו לפרוץ לכלא - ולפיכך הוחלט לתגבר את כמות השוטרים המאבטחים את המקום.

במקביל, אתמול פרצו מהומות שנמשכות גם היום במדינה, על רקע יום השנה השני להפיכה במצרים. במהומות הללו, בהן נשמעות קריאות נגד הנשיא מוחמד מורסי. לפחות 10 נהרגו.

מועצת הביטחון במצרים, בראשות הנשיא מוחמד מורסי, הודיעה הערב כי היא שוקלת להכריז על עוצר או על מצב חירום באזורים בהם התרחשו האירועים האלימים.

שר המודיעין המצרי, סלאח עבד אל-מקסוד, שנכח בישיבת המועצה, אמר כי המועצה קוראת לדיאלוג לאומי ומגנה את האלימות המשתוללת.
מצרים מהומות הרוגים אשמים גזר דין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד