י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

עורכת הדין ש'סיבכה' את אוסטרייכר - למעצר בית

קלאודיה ליליאנה רודריגז, עו"ד קולומביאנית, ביצעה את רכישות הקרקע והציוד עבור אוסטרייכר • כשהמשטרה מצאה מסמכים הקושרים אותה אל המאפיה - היא ואוסטרייכר נעצרו

קלאודיה ליליאנה רודריגז. צילום: eldeber
קלאודיה ליליאנה רודריגז. צילום: eldeber

קלאודיה ליליאנה רודריגז, עורכת דין קולומביאנית שלכאורה סיבכה את איש העסקים החרדי, יעקב אוסטרייכר, בפרשה שהובילה לכליאתו למשך 18 חודש, שוחררה בסוף השבוע למעצר בית.

רודריגז נכלאה בבית הסוהר בחודש מאי 2011. לאחרונה, היא הועברה לכלא 'פלמסולה' הממוקם בלב העיר סנטה קרוז דה לה סיירה ונחשב לאחד מבתי הכלא המסוכנים בעולם, בו כלואים 3000 אסירים. גם יעקב אוסטרייכר עצמו נכלא בכלא זה.

אוסטרייכר, ששימש כנציגה של קרן השקעות שוויצרית, יצא לאתר עבור הקרן שטחי חקלאות בבוליביה. עורכת הדין הקולומביאנית ביצעה את רכישות הקרקע והציוד החקלאי, אך סירבה להעביר דוחות כספיים - ואוסטרייכר החליט לצאת לשטח בבוליביה, כדי לראות שהכל מתנהל כשורה.

הוא גילה שמחירי הקרקע שונים משמעותית מאלה שדיווחה עליהם. אלא שרודריגז נעלמה ואנשי הקרן הציעו כ-25 אלף דולר למי שיעזור באיתורה. לרוע מזלו של אוסטרייכר, התברר כי רודריגז קשורה לגורמי מאפיה בכירים.

חלק מהקרקעות נרכשו מאחיו של אחד מברוני הסמים הגדולים בדרום היבשת, מקסימיליאנו דוראדו.
הקשר בין רודריגז לדוראדו הכניס לתמונה את ה-felcn (היחידה הבוליביאנית למלחמה בסמים). הם פשטו על דירתה של עורכת הדין ומצאו בה מסמכים הקושרים אותה עסקית אל המאפיה ועצרו אותה וגם את איש העסקים החרדי.

לאחרונה, לאחר יותר מ-18 חודשי מעצר, שוחרר אוסטרייכר למעצר בית. באותם תנאים, על פי החלטת בית המשפט במדינה, שוחררה גם עורכת הדין בסוף השבוע האחרון, תחת ערבויות כספיות ותנאי מעצר בית נוקשים.
בוליביה קלאודיה ליליאנה רודריגז יעקב אוטסרייכר קרן השקעות בית כלא

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד