כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024

חבלה? • דיווח: פיצוץ החריב תשתיות בכור באיראן

אתר חדשות אמריקני ציטט גורם מודיעין איראני, לפיו רוב התשתיות בכור הגרעיני בפורדו נפגעו ו-240 עובדים נלכדו במקום • באתר מועשר אורניום לדרגת 20%

בכור כרעיני. צילום ארכיון: יעקב נחומי
בכור כרעיני. צילום ארכיון: יעקב נחומי צילום: יעקב נחומי

פיצוץ שאירע ביום שני האחרון בכור הגרעיני בפורדו החריב את רוב התשתיות במתקן - כך דיווח אתר החדשות האמריקני WND, שציטט גורם מודיעיני לשעבר באיראן. על פי הדיווח, 240 מאנשי הצוות נלכדו מתחת לאדמה.

על פי גורם בשירותי הביטחון המאבטחים את המתקן, פיצוץ עז הרעיד את המקום ביום שני לפני הצהריים. הפיצוץ הרעיד מבנים ברדיוס של כמעט חמישה קילומטרים, וכוחות הביטחון הכריזו על אזור חסום לתנועה ברדיוס של 24 קילומטרים ממוקד הפיצוץ.

גם הכביש המהיר בין טהרן לקום נסגר לתנועה למשך מספר שעות. נכון ליום רביעי אחר הצהריים, צוותי ההצלה לא הצליחו להגיע אל העובדים הלכודים.

על פי הדיווח, הממשל בטהרן מאמין כי הפיצוץ נגרם כתוצאה מחבלה מכוונת וכי חומרי הנפץ הועברו לאזור במסווה של ציוד או אספקת אורניום הקסה-פלואוריד. לדברי הגורם המודיעיני, הפיצוץ אירע בתא הצנטריפוגות השלישי, הנמצא מעל מאגרי האורניום המועשר. בידיעה צוין כי המידע הועבר לגורמים בממשל האמריקני, אך לא אושר או הוכחש על ידיהם.

עוד צוין בדיווח כי נשיא איראן, מחמוד אחמדינג'אד, כינס ישיבה דחופה ביום ג' האחרון עם שר המודיעין האיראני, ראש הארגון האיראני לאנרגיה אטומית וגורמים רשמיים אחרים.

הבלוגר יוני אלפר, ציין כי מומחה בנושא איראן המצוי בקשר עם גורמי ביון דיווח לעיתון הגרמני די וולט כי פיצוץ אכן אירע במתקן להעשרת אורניום בפורדו. 190 איש נלכדו מתחת לאדמה.
פיצוץ איראן כור גרעיני מחמוד אחמדינג'אד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד