י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

תקבל חצי מיליון, למרות שהכתובה אבדה

בית דין רבני פסק בשבוע שעבר: אשה שסבלה מאלימות תקבל 500,000 ש"ח על כתובה מלפני 35 שנה, למרות שהכתובה הלכה לאיבוד • ואיך הוכח שהבעל שיקר?

צילום אילוסטרציה
צילום אילוסטרציה צילום: תמונת ארכיון

כשאתם רושמים סכום על הכתובה קחו בחשבון שביום מן הימים אולי תצטרכו לשלם אותו. בית הדין הרבני פסק בשבוע שעבר כי אשה שסבלה מאלימות תקבל 500,000 ₪ על כתובה מלפני 35 שנה, למרות שהכתובה הלכה לאיבוד. בנוסף היא תקבל מחצית מהדירה המשותפת.

עו"ד טוני שלם, שייצגה את האשה, טענה כי הבעל, תושב אשדוד, התחייב בכתובה לשלם 152,000 לירות ישראליות. הבעל מצידו סיפר כי בכתובה האבודה הוא התחייב לשלם לה - למקרה ויתגרשו - 2000 לירות בלבד.

הבעל עזב את הבית לפני כ-15 שנה, תוך שהוא מותיר בבית המשותף את אשתו שגידלה לבדה את ארבעת ילדיהם המשותפים, ביניהם ילד נכה בשיעור של 150%. כל אותה תקופה הבעל לא שילם להם מזונות ובני המשפחה התקשו לשרוד כלכלית.

בית הדין קבע, כי כאשר ישנו ספק הנוגע לגובהו של סכום הכתובה, העתק הכתובה הינו ראיה חזקה כדי לבררו. הרכב בית הדין, בראשותו של הגאון רבי מיכאל עמוס, איתר עותק הכתובה ברבנות בכפר סבא (שם התחתנו לפני כ-35 שנה), ואז התברר כי בכתובה נרשם סכום של 152,000 לירות כפי שטענה האשה.

עוד נקבע, כי הסכום צמוד למדד. בית הדין פסק כי כיוון שהבעל עזב את הבית, הוא נחשב למורד באשתו ולכן האשה זכאית במלוא הכתובה, אלא אם כן הבעל יצליח להוכיח שהאשה גרמה להרס הנישואין ולכן תאבד את הכתובה.

בית הדין לא קיבל את טענת הבעל לפיה האשה הרסה את הנישואין, כי הציקה לו בתלונות במשטרה וכי נהגה לקלל ולהעליב אותו. אולם באת כוחה של האשה עו"ד טוני שלם הצליחה להוכיח כי הבעל פעל באלימות כנגד אשתו. בנוסף להצגת התלונות במשטרה וכתב האישום בגין תקיפת האשה על ידי הבעל, הובאו לעדות שניים מילדי בני הזוג שתמכו בטענות האם/האשה.

בית הדין פסק כי כל אחד מבני הזוג יקבל מחצית מהדירה שתימכר, ובנוסף תקבל האשה את דמי כתובתה. בית הדין קבע, כי סכום הכתובה כשהוא צמוד למדד, יקוזז ממחצית הדירה המגיעה לו ולכן האשה מקבלת למעשה את הבעלות על רוב הדירה המשותפת.

עו"ד טוני שלם: "אני שמחה שבית הדין הרבני עשה צדק עם האישה ויישם את ההלכה הפסוקה לפיה שטר הכתובה הוא שטר מחייב לכל דבר ועניין".
בית דין גט כתובה דירה מזונות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד