כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

לראשונה: קמפיין פירסומי לבחירת הרב הראשי

הבחירות לרבנים הראשיים קרבות ובעיתונים מתנהל קמפיין בחירות מסוג חדש • מודעות תמיכה ביו"ר צהר הרב דוד סתיו, כדי להציל הרבנות הנשלטת בידי "מיעוט חרדי ליטאי"

המודעה המתפרסמת בעיתונים. צילום מסך: 'מעריב'
המודעה המתפרסמת בעיתונים. צילום מסך: 'מעריב'

אחרי הבחירות לכנסת, מגיע תור הבחירות לרבנות הראשית: קמפיין פרסומי בעיתונים תומך בבחירת הרב דוד סתיו, ראש ארגון צהר, לכהונת הרב הראשי לישראל.

"הרבנות הנשלטת על ידי מיעוט חרדי ליטאי הצליחה להמאיס את עצמה על הציבור החילוני", אומרת המודעה. "הרב דוד סתיו, ראש ארגון צהר, הוכיח שאפשר גם אחרת".

הקמפיין קורא להעברת הרבנות הראשיה מידי הרבנים החרדיים, והכנסת רבנים ציונים דתיים: "הגיע הזמן שרב ציוני, שריונר, שילדיו משרתים בצה"ל יוביל את ישראל לרבנות חדשה".

הרב הראשי לישראל הראשון היה הגאון רבי אברהם יצחק הכהן קוק זצ"ל, אביה הרוחני של הציונות הדתית. בזמנו, הישוב הישן התנגד למוסד זה וראה בו חלק מהממסד הציוני. רק החל משנת תשנ"ג, עת נבחר לכהונה הרב ישראל מאיר לאו, שולטים החרדים במוסדות הרבנות.

הציונות הדתית רואה את רבניה כמתאימים טבעיים יותר לכהן ברבנות הראשית של מדינת ישראל. לאחרונה הקולות הללו צפים ועולים והמתח התבטא במחלוקת בין ארגון רבני צוהר לבין הרבנות הראשית. מפלגת הבית היהודי, מפלגתם של הדתיים-לאומיים, שזכתה להצלחה רבה בבחירות האחרונות, הציבה לעצמה כאחת המטרות העיקריות לשנות את פניה של הרבנות הראשית. גם הרב שי פירון ממפלגת יש עתיד, רואה בכך את אחת ממטרותיו.

הרב סתיו הינו יו"ר ארגון רבני צוהר, אולם על הקמפיין חתום "המטה החילוני לקירוב לבבות". המודעה גם מפנה לקבוצה בפייסבוק בעלת השם הגימיקי: "הרבנות מעניינת את הסבתא שלי" – שנועדה לעורר את הציבור החילוני ולהסב את תשומת ליבו לעובדה כי הרבנות הראשית משפיעה על צמתים מרכזים בחייו ועליהם להיות מעורבים בכך.

זוהי הפעם הראשונה שהבחירות לרבנות הראשית מעוררות התעניינות ציבורית רחבה ואף מגיעה לכדי מודעות תמיכה ברבנים המתפרסמות בעיתונים.
הרב דוד סתיו קמפיין בחירות הרבנות הראשית עיתונים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד