ח' אייר התשפ"ד
16.05.2024

דקות ההכרעה • צפו: יהדות התורה סוגרת את הקלפיות

שרי רוט הגיעה למטה 'יהדות התורה' בשעה האחרונה של יום הבחירות • לאיזה ציבור הבטיח ח"כ מאיר פרוש לדאוג? • ומה התרחש במטה בבני ברק? • גלריות ווידאו

חוגגים במטה. צילום: עוזי ברק
חוגגים במטה. צילום: עוזי ברק



בסיום יום הבחירות סגרנו מעגל במטה הירושלמי של 'יהדות התורה', המטה בו פתחנו את סיקור מערכת הבחירות של המפלגה, כשעוד הוכנסו אליו הרהיטים המשומשים.

כששבנו אל המקום, בערבו של יום הבחירות, נדהמנו למראה ההמולה. מתברר כי בינתיים נשכרו עוד ועוד אולמות, חדרים, קומות כמעט שלמות – לצורך הפעילות, שהחלה מאוחר אך בקול רעש גדול, וגם זכתה להביא תוצאה מנצחת.

בחדר הבקרה, סביב שולחנות, ישבו בחורי ישיבות חסידיות ועסקו בפילוח נתונים ממוחשבים. בחדרים סמוכים עשו טלפנים חרוצים עבודה חשובה לא פחות: טלפונים 'מנדנדים' לאלו שעדיין לא מימשו את זכות-מצוות ההצבעה.

אין ספק ששבעת המנדטים הגיעו בזכות עלייה דרמטית בקולות המצביעים בכל אחד מהריכוזים החרדיים בארץ. מדובר, מחד, בתוספת קבוצות קטנות שלא הצביעו למפלגה בעבר, אך בעיקר בשתי תוספות כוח מרכזיות וחדשות: קולות חסידי חב"ד שעלו דרמטית, כך גם קולותיהם של קבוצת החרדים העובדים שמצאו שינוי גישה כלפיהם בקרב ראשי 'דגל'.

אין ספק שאם צריך להכתיר את קמב"ץ 'מבצע חב"ד' ביהדות התורה מדובר בח"כ מאיר פרוש כשתחתיו מנצח על המנגינה העיתונאי בנימין ליפקין, עורך 'המבשר' וחסיד חב"ד. באשר למבצע 'חרדים עובדים' הרי ששינוי הגישה החל בתכניו של 'יתד נאמן' ובשינויים שחלו בו מבחינת מצבת העובדים, עבור לאסיפות הרבות אותן ערכו נציגי 'דגל' משה גפני ואורי מקלב מול קבוצות של חרדים עובדים. ומעל לכולם ריחפה כל העת רוחו של הגראי"ל שטינמן, שהאציל מהשקפת עולמו שכל כולה שלום אל השטח עצמו.

דקות אחדות לפני סגירת הקלפיות הצלחנו לתפוס את פרוש לשיחה של כמה דקות, בין לבין.

• יום קשה, מדגמים קשים?

"היום לא קשה, תענוג לעבוד עם חברה ואנשים שעובדים בכל המרץ - זה נותן עידוד, וזה בכלל לא יום קשה, ואני שמח על כך. אני מדבר מבחינת התחושה, אז אין ספק שיהדות התורה מביאה עשרות אלפי קולות חדשים, גימלים, יותר ממה שהיה בבחירות הקודמות. מה זה עושה לגבי מנדטים?
בכל המקומות השבוע שהתראיינתי אמרתי - כששאלו אותי כמה מנדטים יהיה - שזה תלוי באחוז ההצבעה, וגם אם אחוז ההצבעה גבוה זה לא אומר, מכיוון שיש כאלה רשימות שאולי לא יעברו את אחוז החסימה, ואז עשרות אלפי קולות הולכים לאיבוד.

"על כל פנים אנחנו צריכים לעשות את מה שמוטל עלינו, נותר עד עשר עוד שלושת רבעי שעה, וכל מי שרוצה לזכות ולהיות חלק ושותף במצווה הזו זהו הזמן וזהו הרגע".

• הרב פרוש, מילה אחת על מה שקרה בכפר חב"ד, הייתם שם ביחד עם הרב אשכנזי הבנתי שהפעם חב"ד כן נרתמה למען יהדות התורה, איך זה קרה?

"קודם כל איך זה קרה, לחב"ד יש רבנים ומנהיגים, ואני שמח מאד על כך שגם מחב"ד באה העזרה, ועד כמה אנחנו נראה את זה עוד שעתיים שלוש, אני שמח על כל גידול שיש ליהדות במקומות כאלו שבעבר לא היו לנו, וראינו את זה בתשמ"ט וגם בבחירות האחרונות, שהיה מאה או מאתיים קולות אז כמה שיהיה יותר זה כולו רווח.

"ובודאי שנצטרך להתייחס אליהם כחלק ממצביעי המפלגה, ויהדות התורה צריכה להיות איתם בקשר ולדאוג לצרכים שלהם".

• וזה לא יהיה קל בממשלה כמו שמסתמנת להיות.

"אני לא יודע, אנחנו בנויים על כך שיכול להיות קל וגם כשקל קשה לנו, וגם כשקשה לנו קל לנו, אנחנו יש לנו אמונה, עובדים עם ביטחון, ועם מה שיש אנחנו צריכים להתמודד".

• בנימה אופטימית?

"לפעול, תמיד צריך לפעול".

במטה הירושלמי • צילום: קובי הר צבי
























במטה בבני ברק • צילום: עוזי ברק

















































יהדות התורה מאיר פרוש וידאו מטה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד