י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

חדש: 'סדר כיבודים בברית ובחופה'

הגידול בשמחות בקהילה היהודית במוסקבה, גרם לארגון מקומי להנפיק כרטיס מיוחד - גם ברוסית - לרישום הכיבודים המתוכננים בברית ובחופה • כיצד נראה הכרטיס?

חדש: 'סדר כיבודים בברית ובחופה'

עם ריבוי השמחות בקהילה הגדולה והמתפתחת במוסקבה, בראשות רבה הראשי של רוסיה הגר"ב לאזאר, הורגש הצורך לעשות סדר ולסייע בסידור הכיבודים במהלך עריכת ברית מילה ובעריכת חופה.

עד היום, היו נזכרים ברגע האחרון לשלוף מאי שם 'צעטלע' ולרשום בחופזה את שמות האנשים אותם צריכים לכבד במהלך האירועים, כך שבטעות יכלו לדלג על אישיות מסוימת שרצו לכבד, אך מעתה והילך הונפק כרטיס מפואר ומכובד בגודל כיס ונוח לקריאה, בשם 'סדר הכיבודים לברית' וכרטיס נוסף בשם 'סדר הכיבודים לחופה', ובהם פירוט לפי הסדר של כל הכיבודים, בעברית ובתרגום לרוסית, עם מקום לרישום שמות המכובדים, אותם רוצים לכבד בכיבודים אלו.

את הכרטיס לברית הוציא לאור אירגון 'ביקור חולים – מוסקבה', העומד במשך כל השנה כולה לסיוע ועזר למשפחות מהקהילה היהודית במוסקבה, שנקלעו ל"ע למצב רפואי המצריך אשפוז או ריתוק למיטה בבית. הארגון שולח סלי מזון למאושפזים ולבני הבית, כמו-כן עוסק בהשאלת ציוד רפואי, השאלת תרופות ועוד רבות. הכרטיס כולל את נוסח ה'מי שברך' הנהוג לעשות בסיום עריכת הברית, ובו נוהגים לנדב צדקה עבור 'ביקור חולים'.

הכרטיס לחופה יצא לאור על ידי קופת 'הכנסת כלה' של הגמ"ח המרכזי 'קרן חיה מושקא', אשר במהלך השנים האחרונות סייע במאות אלפי דולרים לעשרות רבות של חתונות של תלמידי ובוגרי מוסדות החינוך ומקורבים רבים במוסקבה, שזכו לעמוד תחת החופה בזכות הסיוע הגדול של קופה גדולה וחשובה זו.

הכרטיסים מחולקים חינם לבעלי השמחה, באמצעות 'מרכז החסד היהודי שערי צדק' במרכז מוסקבה.







כיבודים חופה רוסית שפה סדר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד