כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

הטיסה נדחתה - וחסידי סאטמר 'נתקעו' בישראל

חסידי סאטמר שהתלוו למסע האדמו"ר בישראל, חפצו לשוב לקראת 'שבת שירה' לביתם • טיסה של חברת 'דלתא' נדחתה סמוך לשבת, והנוסעים נאלצו לשבות בישראל

צילום: ארכיון
צילום: ארכיון

עשרות חסידי סאטמר שהגיעו לארץ בפמליה שליוותה את האדמו"ר, והיו אמורים לשוב לניו יורק לשבת פרשת בשלח - נתקעו בשדה התעופה בן גוריון, בשל תקלה שאירעה במטוס.

מדובר בטיסה מספר 0269 של חברת התעופה 'דלתא', שהייתה אמורה לצאת משדה התעופה בן גוריון ביום חמישי בלילה, ולהגיע לשדה התעופה קנדי בניו יורק ביום שישי בבקר. בטיסה זו היו אמורים לנסוע קרוב למאה מחסידי סאטמר, אך בשל תקלה טכנית התאחרה הטיסה, הנוסעים החרדיים המתינו בכיליון עניים לצאתה, אלא שכעבור מספר שעות התברר שהטיסה תצא רק ביום שישי אחר הצהריים, ובשל כך, בכדי שלא לחלל שבת - ירדו הנוסעים החרדים מהטיסה, ונאלצו להישאר בשבת בארץ.

יוס'ל גולדברגר, תושב ישראל שהיה אמור לנסוע גם הוא בטיסה המדוברת לארה"ב, לשמחה משפחתית בלייקווד, מספר ל'בחדרי חרדים': "כבר עלינו על הטיסה, הדלתות כבר נסגרו, פתאום אנחנו רואים שלא ממריאים, חיכינו שעה ושום דבר לא קרה, השעון התחיל לזוז, הדיילות לא ידעו מה קורה, רק אחרי שלש שעות במטוס אמרו לנו שיש תקלה, ולא ידוע מתי תצא הטיסה. כבר היה מאוחר בלילה וכל הטיסות של החברות האחרות שיצאו לארה"ב כבר המריאו".

"חשבתי לקנות כרטיס בחברה אחרת, כי חשוב היה לנו להגיע לאופרוף של גיסי", מספר גולדברגר. "בתחילה אמרו לנו שהטיסה תצא בבקר, אחר כך אמרו שהטיסה תצא ביום שישי אחה"צ. כמחצית מהנוסעים היו חסידי סאטמר שבאו עם האדמו"ר. אני נאלצתי לשוב לביתי ולהתחיל להיאבק על מקום בטיסה שיוצאת במוצאי שבת או ביום ראשון. התברר שהחברה לא עשתה שום מאמץ מיוחד לשבץ את הנוסעים לטיסה של מוצש"ק, ומי ששובץ - שובץ על בסיס מקום פנוי", מסיים גולדברגר בכעס.

דובר חברת 'דלתא', איתן לוינשטיין, אמר בתגובה, כי בשל תקלה טכנית שהתגלתה במטוס סמוך להמראה, ובשל חשיבות בטיחות הנוסעים, נדחתה הטיסה עד למחרת אחר הצהריים. הנוסעים אשר מטעמי דת לא יכלו לטוס, שובצו במלונות למהלך השבת, חלק קטן שובץ בטיסה שיצאה אתמול במוצש"ק מנתב"ג, וחלקם האחר יאלצו להמתין עד שישובצו במהלך השבוע ביתר הטיסות שיצאו. חברת 'דלתא' מפעילה מדי חצות טיסה יומית לארה"ב.
סאטמר ישראל מסע טיסה דלתא

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד