כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024

נלכדו שני מחבלים • תכננו פיגוע באלון מורה

כוח צה"ל לכד לאחר מרדף קצר שני מחבלים שהשליכו בקבוקי תבערה לעבר עמדה צבאית • בכליהם נמצאו סכינים, בקבוקי תבערה ומטעני השלכה • תכננו לבצע פיגוע באלון מורה

נלכדו שני מחבלים • תכננו פיגוע באלון מורה

כוחות מחטיבת כפיר עצרו אמש (שבת) שני פלסטינים אשר השליכו בקבוקי תבערה לעבר עמדה צבאית, ובהמשך התברר כי הם תכננו לבצע פיגוע בישוב אלון מורה. בנוסף, הלוחמים מצאו בכליהם של הפלסטינים שלושה מטעני השלכה ושני בקבוקי תבערה, יחד עם מכתב בו תיארו את כוונותיהם לביצוע הפיגוע.

במכתב שנתפס נכתב כי "הם נוטלים אחריות מלאה על פעולת הפיצוץ בהתנחלות אלון מורה. במידה והפעולה לא צלחה אזי היא תבוצע פעמים נוספות וגדולות יותר בכל דקה ובכל שעה ובכל רגע מיום זה".

"אתמול בשעות הערב, שמע מפקד כיתה ששמר בפילבוקס סמוך לחווארה, דרומית לשכם, פיצוץ במרחק של 300 מטר מהעמדה, ולאחר מספר שניות שמע פיצוץ נוסף", סיפר לאתר צה"ל מפקד פלוגת החוד מגדוד 'לביא' של חטיבת כפיר, אשר תפסה את הפלסטינים, סרן פאיז פארס. "שניות לפני כן, זיהו התצפיות שני בני אדם מתקרבים אל עבר העמדה". סרן פארס אמר כי הכוח בפיקוד המ"כ, סמל בכור דוידוב, הגיע מיד לאזור האירוע, בעוד החשודים החלו לברוח צפונה, כאשר מפקד הפלוגה עקף אותם ממערב ותפס את השניים.

סרן פארס ציין בנוסף כי הגששים והחבלנים אשר הגיעו למקום מצאו שלושה מטעני השלכה ושני בקבוקי תבערה בתוך שקית, וכי החשודים נעצרו והועברו לחקירה.

"מדובר באירוע יחסית נדיר. הגזרה שלנו מוגדרת כזירה מבצעית תמיד, אך כמות האמל"ח בנוסף למכתב שנמצאו אינם דבר רגיל", הבהיר. המ"פ ציין כי פלוגת החוד, אשר חזרה לגזרה מתקופת האימון רק לפני כשבוע, כאשר ביצעה שם תעסוקה מבצעית בשנה שעברה, מכירה את הגזרה היטב ועל כן האירוע לא הפתיע אותו. "הייתה חתירה למגע ברמה מאוד טובה, יחד עם עבודת תצפית מעולה שהכווינה את הכוחות, התמקדה בזיהוי והעבירה את הדיווחים", הוא תיאר.

לדבריו, רק לפני מספר ימים תרגלו הלוחמים מצב של ירי אל עבר העמדה, ולכן ידעו להגיב לפי ההוראות. "הכוחות שלנו צריכים לדעת כיצד להגן על הציר בצורה הכי טובה, לבצע הליכה רגלית ולהיות דרוכים ומוכנים לכל אירוע. חזרנו לכאן מיד לאחר האימון, שהכין אותנו היטב למשימות ואנו מכירים, מוכנים ועובדים בצורה מאוד מקצועית, לכל פעילות בגזרה".


פיגוע אלון מורה מחבלים מעצרים כפיר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד