י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

מחפשת מסכה מתאימה? • לא רק בפורים

מסכה בוחרים תוך התחשבות בסוג העור וצרכי העור באותו רגע נתון • ישנן מסכות 'יופי', המיועדות למתן אפקט יופי עם השפעה זמנית וחולפת בלבד • איך מתאימים מסכה לסוגי העור השונים?

צילום: יעקב נחומי
צילום: יעקב נחומי



רגע לפני שאת מתאימה לעצמך מסכת פנים טובה, כדאי שתקראי את מה שיש ליפה בירנפלד, קוסמטיקאית בכירה פרה-רפואית מוסמכת סידסקו הבינלאומי ונציגת המותג "סוטיס" בישראל, לומר בנושא.

לדברי יפה, "חשוב להפריד בין שני סוגים של מסכות: האחת, מסכת יופי, מסכה אותה נבחר בכל הזדמנות בה רוצים לשדרג את מראה הפנים במהירות באופן כללי, כמו לפני אירועים, פגישה חשובה וכו'. והשימוש בהן הוא בדרך כלל ארעי, חד פעמי, לא סדיר, על פי הצורך".

"לעומתן, ישנן מסכות טיפוליות, ממוקדות מטרה, לטיפול ושיקום של בעיית עור ספציפית. למסכות הללו יש אפקט 'מיידי' מוגבל, מכיוון שבדרך כלל הן מטפלות בבעיה שמצריכה טיפול לאורך זמן ובאופן סדיר, ולכן ההשפעה האמיתית מגיעה כאפקט מצטבר בזמן. מסכות אלו בדרך כלל מומלצות לשימוש סדיר פעם או פעמיים בשבוע בהתאם לצורך לאורך תקופה מסוימת ובמשולב עם מוצרים נוספים המטפלים באותה הבעיה באופן יומיומי רציף (סרום וקרם מאותה הסדרה וכו')".

יפה מדגישה כי בכדי לקבל תוצאות אמיתיות, חשוב מאד שהתאמת המסכה תיעשה על ידי איש מקצוע אחרי אבחנה אישית ובהתאם לסוג העור והבעיה הספציפית בה רוצים לטפל, בירור לגבי רגישויות של הלקוח/ה או צרכים מיוחדים וכו'.

• כיצד מתאימים מסכה לסוגי העור השונים?

"תחילה: בדרך כלל, מומלץ לעשות פילינג קל לפני המסכה, בכדי להכין את העור לקליטה טובה יותר של החומרים הפעילים.

"תכשיר החובה לשעת חרום אך גם לטיפוח השגרתי, הוא מסכת לחות עוצמתית, במרקם ג'ל המתאים לכל סוגי העור כמו זה של מסכת 'הידראדוואנס', שמרעננת את המראה מידית ואף מעניקה מתיחה קלה. מסכת לחות טובה באמת מעניקה לעור 'אמבטיה של לחות', ומרווה אותו עד למקסימום, ואין דרך טובה מזו לשדרג את מראה הפנים לפני אירוע או דייט חשוב, או סתם בכדי להיות יפות בשביל עצמנו. תחשבו מה קורה לעציץ קצת זנוח ו'מסכן' כשנזכרים סוף סוף להשקות אותו - כך גם העור, מתמלא בחיות, בנפח ובזוהר מיידי.

"חשוב שמסכת הלחות תכיל לא רק מרכיבי לחות באפקט מיידי (שחולף ומתמוגג לו עם הסרת הקרם..) אלא גם מרכיבים פעילים המשקמים את אותם הנזקים בעור המביאים לאיבוד מים מוגבר (כי אם לא, זה כמו למזוג מים לכוס סדוקה)".

• ומה באשר לפנים אדמומיות / רגישות במיוחד?

"אדמומיות זמנית ופתאומית בפנים יכולה לנבוע מרגישות למזון מסוים, לקרם או לתכשיר איפור, ממזג אוויר חם במיוחד, לפעמים מלילה לבן, או להוות בעיה שגרתית אצל בעלות עור רגיש אמיתי או יבש אמיתי או עם נימי דם מורחבים ו/או שבירים (קופרוז).

"ראשית, אם עורך רגיש, רכשי מוצרים היפו-אלרגניים והמיועדים ספציפית לסוג עור זה ונטולי בישום וצבע. השתדלי תמיד לנסות דוגמית טרם הרכישה. בין מוצרי סוטיס, ישנם תכשירי 'חירום' לעור אדמומי רגיש או עם קופרוז, כמו מסכות מרגיעות ומרעננות לשימוש כעזרה ראשונה וקרמים למריחה אחרי המסכה, בדרך כלל במרקם נוזל או תחליב קליל. תכשירים אלו מכילים רכיבים המרגיעים את האדמומיות, תחושת החום והעקצוץ ורכיבים אנטי דלקתיים (קמומיל, פנטנול או פרו-ויטמין 3B, אלאנטואין, תמצית חבצלות מים, אלוורה, תמצית עוזרד וכד') לאפקט מיידי.

"אך בסוטיס, תמצאי במוצרים גם 'בונוס' חשוב: מרכיב פטנט המייעל את תפקוד תאי מערכת החיסון של העור (תאי לנגרהאנס) בשם 'תרכובת פוטוניל® עם חומצות אמינו', כמו גם רכיבים ייחודיים הפועלים להסדרת המיקרו-סירקולציה בנימי הדם של העור, על מנת להפחית את ההיפרמיה והאדמומיות גם לטווח הארוך ולא רק מיידית, לשיקום אמיתי של העור הרגיש למשך זמן (פוליפנולים טבעיים למיניהם, הממליס וכו')".

• מה לעשות באם הברק על עורי מוגזם (עור מעורב/שמן)?

"הברק העל עורי נובע מעודף הפרשה של בלוטות החלב (עודף סבום) והוא טיפוסי אצל בעלות העור השמן או באזור ה-T אצל בעלות עור מעורב. אך לפעמים, כמה ימים של תזונה לא מאוזנת, הזנחת הניקוי היסודי או הסרת האיפור מהעור, ביקור חטוף במקדונלדס עם האחיין או פגעי מזג האוויר מביאים להפרשה מוגברת עוד יותר, שמעבר למראה ה'מיוזע' גם פוגמת בעמידות האיפור.

"מסכה סופחת לעור שמן - אחרי ניקוי יסודי של העור, זה ממש מוצר חובה למי שעורה נוטה לשומניות והברקה, לשימוש פעם עד פעמיים בשבוע. מסכה זו בד"כ גם מכווצת את הנקבוביות ומבהירה מעט את העור שנותר במראה מאט.

"המוצרים לעור שמן מכילים חומרים המאזנים את פעילות בלוטות החלב אך לעניין האפקט המיידי, חשובה לנו נוכחותן של האבקות הסופחות - שממש סופחות פיזית את עודפי ההפרשה ומעניקות לעור מראה מאט. האבקות בהן משתמשת סוטיס במוצריה הן אבקות שסופחות את השומן בכמות הגדולה פי 3 יחסית לאבקות המסורתיות, אך בניגוד לאלו הן אינן סופחות כלל מים (!) ולכן לא מייבשות את העור.

"המסכה לעור שמן גם מטהרת, מחטאת ומרככת, סופחת את עודפי ההפרשות, מצמצמת את הנקבוביות ומייבשת נגעים. מאזנת, מרגיעה ומעניקה לעור גוון בהיר יותר, אחיד ו'מאט'".

• מה עושים עם מראה עור 'נפול' או עור רפוי עם קמטוטים/קמטים?

"ישנן מסכות במקרם ג'ל ייעודיות, שמעבר להענקת לחות הן גם מרעננות וקרירות במרקמן, ממצקות ואף מעניקות אפקט מתיחה קל.

"מסכה ממצקת עם אפקט ליפטינג מיידי מכילה רכיבי אנטי-אייג'ינג ממצקים ומותחים (כמו למשל מיצוי חלבוני חיטה, ביו-פולימרים מחלבוני שקדים וכד') היוצרים על העור מעטה אלסטי רציף ובלתי נראה המעניק מתיחה קלה ומיידית ומשדרג את מראה הפנים.

"מסכת האנטי-אייג'ינג הממצקת של סוטיס למשל, היא בעצם מסכת "3 ב-1" – כלומר מעבר לאפקט המתיחה והמיצוק היא גם מטפלת בקמטוטים/קמטים עם אפקט החלקה + בעלת אפקט החייאה וזוהר.
בדרך זו, בשימוש במסכה אחת אנו בעצם מרוויחות את האפקט של 3 סוגי מסכות שונות. אז שמנה לב לאותן מסכות 'רב-תכליתיות' שמעניקות פעילות גלובלית יותר ומאפשרות בזמן קצר לטפל במספר בעיות".

• ומה באשר לעיניים נפוחות בבוקר/טרוטות ואדומות בערב?

"אזור העיניים מצריך גם הוא שימוש במסכה, אך כזו המיועדת ספציפית לאזור עדין זה ושנבדקה אופטלמולוגית (חשוב לבדוק שזה מצוין!).קיימות מסכות עיניים רבות למניעה או טיפול בקמטוטים שסביב העיניים, להזנת עור העפעפיים וכו', אך ישנן גם מסכות ייעודיות לטיפול בבעייה שכיחה כמו עיניים נפוחות, אדומות או עם כהויות.

"קיימים כיום בשוק תכשירים רבים לטיפול בבעיה, אם למריחה יומיומית ואם כמסכה לשעת הצורך, המגיעים לפעמים גם בשילוב "רולר" לעיסוי קל של האזור והמרצת ניקוז הנוזלים. אנו ממליצים להשתמש בתכשירים במרקם ג'ל, שהינו קליל יותר ומרענן".

מסכות עור יובש יפה בירנפלד סוטיס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד