כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024

זוכה פרס אקו"ם למוזיקה חסידית: הזמר ישי לפידות

ישי לפידות זכה בבחירתם של השופטים משה לאופר ועו"ד חנוך וינדרבוים, חברי ועדת אקו"ם, בתואר "הישג מיוחד בתחום הזמר החסידי" • יקבל 15 אלף שקל מענק

ישי לפידות. צילום: ארכיון
ישי לפידות. צילום: ארכיון

אקו"ם, האגודה השומרת על זכויות היוצרים, תקיים זו השנה ה-55 את טקס פרסי אקו"ם ליוצרים, אשר הפך במהלך השנים לאירוע היוקרתי והמוערך בתחום התרבות. באגודה לא נזקקים לפעולות סבוכות ועריכת תרשימים ארוכים כדי לדעת מי הם המובילים בענפים השונים המקוטלגים אצלהם. היות והם מחוברים למחשבי השידור בתחנות הרדיו השונות.

במעמד הטקס שיתקיים בעוד פחות מחודש יוענקו לזוכים פרסים על מפעל חיים, הישגי השנה, מלחין השנה, תגלית השנה, פרסים לעידוד פרסום היצירה ופרסים מיוחדים נוספים. הפרס היוקרתי הפך למסורת שנתית ולאבן דרך.

הזמר והיוצר ישי לפידות הוא הזוכה השנה בתואר "הישג מיוחד בתחום הזמר החסידי". השופטים, משה לאופר ועו"ד חנוך וינדרבוים, שישבו בועדה הקובעת, נימקו את ההחלטה להעניק ללפידות את הפרס בדברים הבאים: "ישי לפידות הצטייר עוד משחר נעוריו כאוהד גדול של המוסיקה החסידית.
עוד בטרם הלחין את לחנו הראשון הוא כבר היה קרוב מאד לכל היוצרים והמשפיעים בז'אנר זה".

"תוך זמן קצר הוא הפך ממי שעמד ליד המוסיקה החסידית לאחר היוצרים המשפיעים ביותר. לפידות הביא לתוך המוסיקה החסידית רעיונות חדשים, הן במילים והן בלחנים שסחפו את אהדת הקהל, ובכך הפך להיות חלוץ לזרם החדש והעכשווי. אותו זרם היונק מהמוסיקה האותנטית הישנה, אך בו זמנית חשוף להשפעות הזמן והמקצבים הקיימים במוסיקת הישראלית".

"להיטיו הגדולים כמו 'הוא יגאל אותנו', 'וקווי ה'', ו'מודה אני' מחד, ולהיטו הגדול 'עלה קטן שלי' - שלו הוא כתב גם את המילים, הפכו לאבני דרך במוסיקה החסידית העכשווית. על אף גילו הצעיר, טביעות אצבעותיו ניכרות כיום בשלל תחומים החל בלהקת 'אוף שימחעס' אותה הקים וייסד, דרך לחנים לגדולי הזמר החסידי כגון אברהם פריד, דדי גראוכר, דודו פישר ועד עבודתו עם מקהלת הילדים 'קינדרלך' שמשקפת באופן עכשווי את אותן להקות 'פרחי' שעליהן גדל דור שלם. כשרונו זה קירב קהלים חדשים לזמר החסידי".

חבר השופטים בחר להעניק את הפרס שגובהו כ-15,000 שקלים ללפידות "לא כסיכום אלא כזרז לעתיד בו הציפייה היא לראות את השפעתו הרבה בזמר החסידי".
אקום ישי לפידות פרס חסידי מוזיקה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד