כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024

נערכים לכל תרחיש: בפיקוד הצפון משלימים מכשול מתקדם בגבול

עשרות ק"מ של גדר כבר נבנו באזורי דרום רמת הגולן הסמוכים לגבול. המכשול המתקדם כולל מרכיבי איסוף מודיעיני לרבות הצבת מכ"מים ומצלמות חדישות בכל הגזרה

הגדר בגבול הסורי, צילום: דובר צה"ל
הגדר בגבול הסורי, צילום: דובר צה"ל

בצמרת צה"ל עוסקים בכובד ראש בסוגיית השינויים בגבול הסורי ברמת הגולן, ובמטה הכללי החליטו להיערך לכל אפשרות. בין ההחלטות שהתקבלו, נקבע כי גדר הגבול ויכולות המודיעין המשמשות באיזור יעברו חיזוק משמעותי. בשבועות האחרונים חיילי צה"ל בעוצבת "געש" החולשת על האיזור, עובדים בצורה מאומצת על הפרוייקט כדי להעצים את מרכיבי הביטחון השוטף בגבול- איסוף מודיעין והקמת מכשולים פיזיים.

בניית הגדר נעשית בדומה לפרויקט "שעון החול" שבגבול המצרי, אשר מוכיח את יעילותו בימים אלה אל מול כל אותם גורמים, ביטחוניים ואזרחיים כאחד, אשר מנסים לחצות את הגבול.

גובה הגדר חמישה מטרים, וסביבה גדרות תיל גבוהות ותעלות חפורות נגד אדם. העבודה שהחלה לפני כחודש, נמצאת כעת בתהליך מתקדם, כאשר עשרות ק"מ של גדר נבנו עד כה באזורי דרום רמת הגולן הסמוכים לגבול.

חיזוק נוסף בהערכות מתבטא בתגבור מספר הכוחות השוהים על הגבול. בשנים הקודמות נהגו לאייש את רמת הגולן כוחות מילואים, אך כיום החליפו את כוחות אלו חיילי גדס"ר גולני אשר מבצעים פעילות בגזרה ונותנים מענה אבטחתי לבניית הגדר. כוחות נוספים אשר לוקחים חלק בפעילות הם כוחות האיסוף הקרבי אשר פועלים לאיסוף מודיעין איכותי על המתרחש מצדו השני של הגבול, כוחות גדוד "ברק" של גולני המאיישים את הר החרמון, וכוחות הנדסה קרבית מפלוגות הצמ"ה אשר מסייעות לעבודות הגדר.
פיקוד צפון רמת הגולן גדר צהל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד