י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

הנהלת מפעל הפיס אצל גדולי ישראל

צמרת הנהלת מפעל הפיס, בראשות האלוף עוזי דיין, ביקרה אצל הגראי"ל שטיינמן, הגר"ח קנייבסקי, הגר"נ קרליץ, האדמו"ר מויז'ניץ והגר"ש בעדני

הנהלת מפעל הפיס אצל גדולי ישראל

אלוף (מיל') עוזי דיין, יחד עם כ-15 חברי הנהלה בכירים, בהם המנכ"ל אלי דדון, סמנכ"ל הפרסום דורון אנגל, סמנכ"ל הכספים דב קרומר וסמנכ"ל המחשוב צבי אמיתי, דובר מפעל הפיס משה בהגאון, עו"ד אביעד הכהן היועץ משפטי של הדירקטוריון, דוד אושר ראש מטה היו"ר ורוני אורפז ראש מטה המנכ"ל פינו מזמנם יום שלם, במהלכו התארחו בעיר בני ברק ליום של למידה וביקור אצל גדולי ישראל
.
היום נפתח בלשכת ראש העיר יעקב אשר, יחד עם בכירי העירייה, ולאחר סקירה של רה"ע על התפתחות העיר, שוחח יגאל רווח, יו"ר קבוצת 'אפיקים' על המהלכים שהצליח להוביל מפעל הפיס בציבור החרדי, ובראשם גולת הכותרת: פרויקט החיבורים התורניים, שהפך לשם דבר בקרב בני הישיבות ואברכי הכוללים. "החיבור המדהים הזה, בין מפעל הפיס לתרבות יהודית שורשית הינו ראש החץ בממשק של מפעל הפיס והציבור החרדי", הסביר.

דני כהן, מנהל המגזר החרדי באפיקים סקר מגמות ומאפיינים בציבור החרדי ורקע על הקהילות בהם מבקרים במהלך היום.

סבב הביקורים המרגש נפתח אצל האדמו"ר מויז'ניץ, האדמו"ר קיבל את חברי ההנהלה בחמימות רבה והרעיף שבחים על הפעילות הברוכה של מפעל הפיס, בעיקר בנושאי החינוך ובניית כיתות לימוד. לאחר שיחה מרתקת בנושאים העומדים על סדר היום הציבורי, בירך האדמו"ר את המבקרים שימשיכו לעשות חיל.

בהתרגשות רבה נכנסה הפמליה לביתו של הגר"ח קנייבסקי, כדי להתברך מפיו. הגר"ח אמר ליו"ר מפעל הפיס, כי צריכים לדעת שהתורה היא הכל, אם עוזרים לתורה ולדברים הקשורים לתורה, הרי בוודאי שיראו ברכה והצלחה. לאחר מכן בירך הגר"ח את האורחים.

משם המשיכה ההנהלה לביתו של הגאון רבי ניסים קרליץ, שם התפתח דיון מעניין על תפקידו של מפעל הפיס, עוזי דיין סיפר על פעליו הרבים של מפעל הפיס במגוון רחב של תחומים, תוך שהגר"נ מביע התפעלות רבה מהדברים. בסופו של הדיון הכריע הגאון רבי ניסים קרליץ כי תפקידו של מפעל הפיס לעזור ליחיד ולרבים. "המהות של מפעל הפיס היא לעשות טוב ליהודים, הן אם זה לפרט הבודד והן אם זה לקהילה".

הגאון רבי שמעון בעדני קיבל את האורחים בחביבות רבה, והתעניין בפרטי פרוייקט החיבורים התורניים, הוא הביע התפעלות מהצלחת הפרויקט ומהמספר הגבוה של כותבי החיבורים, ואמר כי הוא רואה חשיבות רבה מאד בפרויקט הזה. "מדובר על תחרות שגורמת לבחורים ואברכים ללמוד בעיון ובעומק, לחדש בעצמם ולהעלות על הכתב מערכה תורנית, זה מציב בפניהם אתגר ומעורר תחרותיות חיובית".

בהתרגשות רבה נכנסו המבקרים לביתו של הגאון רבי אהרון לייב שטיינמן, הגראי"ל קיבל הסבר על הפרויקטים החינוכיים והתורניים בהם מעורב מפעל הפיס, על מימון כיתות לימוד לבתי ספר ועל עידוד ותמיכה שמעניק מפעל הפיס בנושאים לימודיים וערכיים.

גם כאן עמד פרויקט החיבורים התורניים כנושא חשוב מאד וגרם להתעניינות רבה. עוזי דיין ביקש לשמוע מהגראי"ל כיצד הוא רואה את תפקידו של מפעל הפיס בחיי הקהילה ובאיזה מישורים נכון לשים דגש. הגראי"ל השיב כי מעבר להתעסקות הברוכה בעניינים של תורה, יש לשים דגש על חינוך למידות ומעשים טובים, והיות שמפעל הפיס גם כך עוסק רבות בחינוך, הרי שפעילותו ברוכה.

בסיום, סיכם יו"ר מפעל הפיס את היום המיוחד לו זכו חברי ההנהלה, והעלה על נס את היחס החם בו התקבלו אצל כל גדולי ישראל, וציין כי עתה, לאחר שראה וחש עד כמה פרויקט החיבורים התורניים הכה גלים - הרי שיש להמשיכו ביתר שאת.

מנכ"ל מפעל הפיס אלי דדון אמר, כי למד רבות מהיום הזה, "חשוב היה לשמוע את הלכי הרוח ואת הדברים שמעסיקים את גדולי ישראל. אנחנו במפעל הפיס נראה היכן ניתן להגביר פעילות בנושאים של חינוך ותרבות יהודיים".

הציבור החרדי נהנה רבות מתרומתו של מפעל הפיס לרווחתה של הקהילה החרדית. ערים חרדיות ומעורבות זכו לסיועו של מפעל הפיס בבניית מוסדות חינוך חרדיים, מבני תרבות כמו ספריות תורניות, מתנ"סים עירוניים המיועדים לפעילויות המתאימות למגזר וגינות נוי ירוקות ויפהפיות למען רווחתם והנאתם של ילדי הערים.









פיס ביקורים גדולי ישראל עוזי דיין הגראי''ל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד