כ"א תמוז התשפ"ד
27.07.2024

ארגנטינה ואיראן יחקרו הפיגוע • ישראל זועמת

ארגנטינה תשתף פעולה עם איראן בחקירת הפיגוע בבניין הקהילה היהודית בבואנוס איירס בשנת תשנ"ד • בישראל זועמים: "הארגנטינאים נפלו למלכודת"

ארגנטינה תשתף איתו פעולה, אחמדינג'אד
ארגנטינה תשתף איתו פעולה, אחמדינג'אד צילום: ארכיון בחדרי חרדים

ארגנטינה הגיעה אתמול (א) להסכמה עם איראן: יחקרו במשותף את הפיגוע בבניין הקהילה היהודית בבואנוס איירס שאירע בשנת 1994 – כך מדווח הבוקר עיתון 'הארץ'. בישראל לא אוהבים את שיתוף הפעולה החדש. דובר משרד החוץ מסר: "הזהרנו את הארגנטינאים במהלך התקופה האחרונה לא ליפול למלכודות שהאיראניים יטמנו להם".

בפיגוע הקשה נהרגו 85 בני אדם ונפצעו למעלה מ-300. רוב הנפגעים היו יהודים. לאחר עשר שנים פרסם התובע הארגנטינאי, כי חיזבאללה ביצע את הפגוע בהכוונת בכירים במשטר האיראני.

במשך כעשור, במיוחד במהלך כהונתו של הנשיא קרלוס מנם, נמנעה ארגנטינה מקיום חקירה מקיפה ורצינית של הפיגוע. אחרי שמנם סיים את תפקידו, מינה הנשיא החדש נסטור קירשנר את התובע הכללי אלברטו ניסמן לחדש את החקירה. בדו"ח שהגיש ב-2006 קבע ניסמן כי הפיגוע בוצע על ידי ארגון החיזבאללה בהכוונה וסיוע של הדרגים הבכירים ביותר במשטר האיראני. איראן סירבה להסגיר את החשודים וטענה כי הדו"ח חובר על סמך מידע כוזב שישראל סיפקה לגרמניה.

סבב השיחות הנוכחי בין ארגנטינה לאיראן החל באוקטובר, וישראל ידעה עליו רק דרך כלי התקשורת. מתחילת הדיאלוג התנגדה ישראל וביקשה לקבל מידע מלא מהרשויות הארגנטינאיות, אך לא נענתה.

לפי ההסכם כעת תוקם וועדה שתכלות משפטנים בינלאומיים שייבחרו על ידי שתי המדינות. חברי הוועדה יוכלו להיפגש עם כל מי ששמו זכר בהקשר החקירה ולתשאל אותו באופן חופשי.
אירן ארגנטינה פיגוע בואנוס איירס 1994

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד