כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

מסתמן: מהפך בהאזנה לתחנות הרדיו החרדיות

נתוני TGI ל-2012 מעניקים את הבכורה ל'קול ברמה' עם 4.8%, לעומת 4.6% ל'קול חי' • אלא שבחציון השני של השנה - המגמה התהפכה: 'קול חי' ניצחה בכחצי אחוז

אברהם פרסטר, מגיש. צילום: מנדי אור
אברהם פרסטר, מגיש. צילום: מנדי אור

מהפך בהרגלי ההאזנה של הציבור החרדי לתחנות הרדיו הפונות למגזר? על פי נתוני TGI, חל מהפך בפסגה, לפחות על פי המגמה המסתמנת בחצי השנה האחרונה.

תחנת הרדיו 'קול ברמה', שנחשבה עד כה לתחנה הדתית המואזנת ביותר - איבדה את הבכורה למתחרה 'קול חי', לראשונה מאז החציון השני של 2010, אם כי בחישוב שנתי 'קול ברמה' עדיין שומרת על המקום הראשון. אך כאשר מתמקדים בחצי השנה האחרונה - 'קול חי' מנצחת בהפרש של כחצי אחוז.

החשיפה ל'קול חי' בחצי השני של 2012 עמדה על 5.6%, זינוק של 55% ב-6 חודשים (מ-3.6%). בחשיפה שנתית, קיבלה התחנה 4.6% מול 4.3% בשנת 2011.

'קול ברמה' רשמה גם היא גידול נאה של 20%, מ-4.3% ל-5.2%, כאשר החשיפה לתחנה בשנת 2012 עמדה על 4.8% לעומת 4.3% בשנה שלפני כן, ובקטגוריה זו של חישוב לפי שנה - היא מובילה עדיין על קול חי.

תחנת הרדיו גלי ישראל, הפונה בעיקר לציבור הדתי, רשמה עלייה נאה - מ-1% ל-1.4% בחצי השנה האחרונה. ובחישוב שנתי - 1.2%, לעומת 1.1% ב-2011.

עדו ליבוביץ', מנכ"ל רדיו 'קול חי' מסר בתגובה לנתונים: "רדיו 'קול חי' היה ונשאר הרדיו המוביל בקרב הציבור החרדי והדתי. תוך עבודה קשה והתאמת התכנים למגזר, התחנה תמשיך בתנופת התחדשות ופיתוח על מנת לתת לקהל מאזינינו את התוכן האיכותי והטוב ביותר".

מ'קול ברמה' נמסר בתגובה: "אנו שמחים לראות כי זהו הסקר השני ברציפות בו אנו רושמים עליה נוספת, ובסיכום השנה 'קול ברמה' הינה התחנה החרדית דתית עם הגידול הרב ביותר בשיעורי ההאזנה ואנו מתחייבים להמשיך כך לטובת מאזינינו גם בשנים הקרובות".

ישראל פריד, מנכ"ל רדיו 'גלי ישראל' מסר בתגובה: "אנו שמחים לראות את העלייה החדה בשיעור החשיפה לתחנה. אין ספק שהדגש על ציונות בשידורי האקטואליה ובשאר התוכניות גורמים למאזינים תחושה של הזדהות עם שידורי הרדיו. נמשיך להשקיע בתוכן ולעלות גם בשנה הבאה"

לפני פחות משנה נכנס העיתונאי אבי רוזן לתפקיד מנהל התוכניות של רדיו 'קול חי'. רוזן ביצע שינויים דרסטיים בלוח התכניות של התחנה.

רדיו קול חי פעיל כבר 16 שנים. קול ברמה הוקם לפני ארבע שנים והדביק במהירות את התחנה המתחרה.



רדיו קול ברמה האזנה TGI

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד