כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024

קבוצת הכדורגל סירבה לשחק בשבת - ונקנסה

קבוצת הנוער 'עירוני קריית גת' סירבה לשחק בשבת - נקנסה והוטל עליה הפסד טכני • יו"ר הקבוצה: "לא הגיוני שבמדינה יהודית מעמידים לדין שחקנים על שמירת שבת"

צילום אילוסטרציה
צילום אילוסטרציה

קבוצת הנוער בכדורגל 'עירוני קריית גת' סירבה להתייצב למשחק בשבת מול יריבה – ונקנסה.

הקבוצה, שמשחקת מטעם 'צו פיוס' ושחקניה דתיים, נאלצה הפעם שלא לשחק מול הקבוצה היריבה מ.ס. באר שבע בשל העבודה שהמשחק נפל בשבת. הקבוצה היריבה סירבה להזיז את המשחק לימי חול, ובשל כך החליטה ההתאחדות הארצית לכדורגל לקנוס את הקבוצה ולהטיל עליה הפסד טכני.

על פי חוקי ההתאחדות, אין חיוב לאף קבוצה להעביר את המשחקים לימי חול בגלל טעמי דת. עם זאת, לרוב מתחשבות הקבוצות בשחקנים הדתיים ומעבירים את המשחקים לימי חול. אך למרות זאת ההתאחדות מסרבת לקבוע תקנה שתקבע כי במקרה ואחת הקבוצות מחזיקה במספר שחקנים דתיים -המשחקים יתקיימו בימי חול.

"פנינו לקבוצה של באר שבע ולצערנו נתקלנו בחומה דווקאית", מספר שאול מייזליש יו"ר קבוצות הכדורגל של 'צו פיוס' בשיחה עם 'מעריב', "מכיוון שאין כיום תקנה שמחייבת קבוצה יריבה לשחק נגדנו בימי חול, אז הכול מבוסס על רצון טוב. בדרך כלל ההתאחדות מסייעת לנו בנושאים אלה, לכן אני תמה על החלטתם להעמיד לדין קבוצה שבסך הכול לא רוצה לחלל שבת.

"רוב האנשים שעוסקים בתחום הספורט תומכים ברעיון של הזזת המשחקים לימי חול. רובם מסורתיים ונושא השבת קרוב לכולם", אומר מייזליש, שגם בנו משחק באחת הקבוצות של 'צו פיוס', "לא נראה לי הגיוני שבמדינה יהודית יעמידו לדין משמעתי שחקנים שבוחרים לשמור על קדושת השבת".
כדורגל קנס ספורט צו פיוס משחק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד